  • 21. Data: 2020-05-25 13:52:24
    Temat: Re: Do Trybuna -- tylko do Trybuna
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5ecb8a76$0$505$6...@n...neostrada.pl

    > No, nie zawsze.. Nie zliczę ile to już razy instalator
    > Linuksa nie chciał mi startować z DVD-RW.

    Nie zawsze co?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 22. Data: 2020-05-25 14:33:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" b...@4...com

    > Nan twoim miejscu zainteresowałbym się tym(technologia szybkiego startu):
    > https://www.download.net.pl/windows-10-szybki-start-
    jak-wlaczyc-i-wylaczyc/n/7829/
    > To jest w W10 i(o ile pamiętam) W8, de facto wykorzystuje to hibernację, z tego
    powodu
    > możesz nie widzieć różnic w starcie HDD/SSD.

    Czym różni się 'szybki start' od 'hibernacji'?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 23. Data: 2020-05-25 14:58:03
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 25 May 2020 14:33:56 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ecbbbe1$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Olaf Frikiov Skiorvensen" b...@4...com

    jak-wlaczyc-i-wylaczyc/n/7829/

    >Czym różni się 'szybki start' od 'hibernacji'?

    Trochę info w sieci jest na ten temat, ja osobiście to wyłączam, bo mam po kilkla
    systemów i czasami są kłopoty:
    https://www.e-pilas.com/fast-startup-szybki-start-wi
    ndows/

  • 24. Data: 2020-05-25 15:27:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" p...@4...com

    > Trochę info w sieci jest na ten temat,

    W 5 słowach nie można streścić? ;)

    > ja osobiście to wyłączam, bo mam po kilkla
    > systemów

    Też mam wszędzie kilka. Z hibernacją bywają problemy:
    - F-S nie chciał podnieść się i nie dał se zajrzeć do BIOSu
    - netbook pod W7S raz za razem krzyczy, że ,,układowe'' nie
    wyrobiło się i radzi mi zacząć od nowa, po czym (jeśli nie
    posłucham) wywraca się...
    - tenże netbook pod 32W10 ucegla się na kilkanaście wcisków ;)
    włącznika... (pisałem o tym -- inni też mają z tym tenże problem)

    > i czasami są kłopoty:
    > https://www.e-pilas.com/fast-startup-szybki-start-wi
    ndows/

    -=-

    Co jakiś czas słyszę start któregoś z dwóch HDD tkwiących w F-S -- chyba
    tego, który jest w adapterze, a właśnie tam jest w tej chwili partycja
    systemowa na Toshibie 320 GB; swapfile jest na normalnym HDD, na Starcu HTS...

    Ale może mylę się? -- może raz za razem startuje HTS ze swapfilem?...

    Ostatnia rozbiórka laptopa ukazała niedokręcone wkręty wiatraka;
    dokręciłem i (zgodnie oczekiwaniami) jest znacznie ciszej przy
    dużych obrotach... Jest ciszej, więc wyraźnie słyszę periodyczne
    startowanie któregoś z HDD...

    Liczba włączeń pokazana w SMART nie zwiększa się od tego.
    (stale -- Toshiba ma 1364 i HTS ma 329)

    Piszę pod WXP.

    -=-

    Czy Optane przejmuje na siebie czytanie i pisanie, czy (jak SSD
    w hybrydzie) tylko czytanie?...

    Rozglądam się za kolejnym latopem -- może warto wrzucić weń dwa
    dyski (jeden w adapterze CDVD) i dorzucić Optane jako bufor obu?
    Do tego sporo RAMek i RAMdysk...

    CPU -- oszczędnościowy_U czy pełny_H?

    Znalazłem Lenovo z i5 8xxxxU za 1849 pln z: HDD 1 TB, cienką NVidią i FullHD...
    1 TB i napęd optyczny bym zamienił na dwa Seagaty dające 150 MB/s na początku,
    dorzuciłbym trochę RAMek (chyba laptop ma 4 GiB DDR4) i miałbym laptop...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 25. Data: 2020-05-25 15:41:54
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 25 May 2020 15:27:56 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ecbc7f6$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    >"Olaf Frikiov Skiorvensen" p...@4...com

    >W 5 słowach nie można streścić? ;)

    Wklejka:
    "Podczas wyłączania komputera z Windows-em 8/10, tak naprawdę system nie jest
    wyłączany
    tak jak to miało miejsce we wcześniejszych wersjach Windows, zamiast tego aktualny
    użytkownik jest wylogowywany, czyli zamykana jest sesja tego użytkownika i wszystkie
    uruchomione w niej programu, a system jest hibernowany."

    >Czy Optane przejmuje na siebie czytanie i pisanie, czy (jak SSD
    >w hybrydzie) tylko czytanie?...

    Optane może pracować jako bufor R/W lub jako samodzielny dysk.

  • 26. Data: 2020-05-25 22:09:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" 0...@4...com

> [...]
    > zamykana jest sesja tego użytkownika i wszystkie uruchomione
    > w niej programu, a system jest hibernowany."

    Dzięki serdeczne.

    > Optane może pracować jako bufor R/W lub jako samodzielny dysk.

    Więc chyba/może zaryzykuję Optane... Jak pojmuję (może źle?)
    3D Xpoint w Optane nie degeneruje się jak typowe flaszki SSD?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 27. Data: 2020-05-26 01:29:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ecbc7f6$0$511$6...@n...neostrada.pl

    > Znalazłem Lenovo z i5 8xxxxU za 1849 pln z: HDD 1 TB, cienką NVidią i FullHD...

    https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/products
    /124967/intel-core-i5-8250u-processor-6m-cache-up-to
    -3-40-ghz.html

    > 1 TB i napęd optyczny bym zamienił na dwa Seagaty dające 150 MB/s na początku,
    > dorzuciłbym trochę RAMek (chyba laptop ma 4 GiB DDR4) i miałbym laptop...

    https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/lapto
    py-i-ultrabooki/laptopy/laptop-lenovo-ideapad-320-15
    ikbrn-81bg008vpb#topVariants

    Pomyliłem się? -- ten ma SSD 128 GB, nie 1 TB HDD.
    (jedna chwała -- jedno i drugi tak sobie jest mi potrzebne)

    W opisie raczej jest błąd -- może tak zachęcają do szukania u nich?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 28. Data: 2020-05-26 08:53:32
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5ecb8a2e$0$505$6...@n...neostrada.pl

    > Kto w XXI wielu poleciał na Księżyc?
    > Znów piszesz po pijaku czy ludzkość coś przede mną ukrywa?

    No tak, kogo teraz jeszcze interesuje księżyc.. Współczesne
    "osiągnięcia" to co najmniej Mars i to co powyżej.

    > Pól wieku temu były sprawne, niemal bezbłędne.
    > (mniejsze potrzeby, mniejsze komplikacje, mniejsza
    > konkurencja, wyższe ceny, odleglejsze terminy,
    > mądrzejsi odbiorcy...)

    "polscy naukowcy" podobno zrobili cudo techniki - "marsjański łazik",
    tymczasem ziemscy inwalidzi nadal w siermiężnych pojazdach wymyślonych
    kilkadziesiąt lat temu..

    > Bijta brawo producentom softu i hardu, obijajta mordy
    > tym, którzy znajdują błędy -- będzie jeszcze lepiej. :)

    Bójta się się Boga i wójta.

  • 29. Data: 2020-05-26 08:53:57
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 25.05.2020 o 11:31, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    powodu
    > możesz nie widzieć różnic w starcie HDD/SSD.

    Sprawdzałem już, - zahibernowany szybciej si e uruchamia. Problem w tym
    nie wystartuje z stanu hibernacji po odłączeniu od prądu. A tak właśnie
    robię z swoim blaszakiem - na noc odłączam od prądu.

  • 30. Data: 2020-05-26 08:54:24
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >
    > Ale IMO najlepiej rozłożyć wszystko na 2 szybkie HDD,
    > dodać dużo RAMek, postawić RAMdysk i mieć święty spokój.
    >
    > -=-
    >
    > Tu uwaga -- masa programów gubi się, gdy brakuje im miejsca
    > na tymczasowych katalogach, więc mały RAMdysk czasami ;) daje
    > niespodziewanki... Duży RAMdysk to strata RAMki. Rozwiązaniem
    > problemu są RAMdyski puchnące w miarę potrzeb,
    >
    > -=-
    >
    > Rozglądam się za kolejnym laptopem -- być może wykorzystam swe
    > doświadczenia... Być może właśnie wrzucę weń Seagatey dające 150 MB/s...

    Ta "szokująca" to konkretnie jaka?

    Laptop? Ja już się z laptopów wyleczyłem. Oj dał mi się ten mój Asus we
    znaki..