    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dobra ładowarka do akumulatorków 9V
    Date: Mon, 13 Aug 2018 11:19:08 +0200

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Pytam o "dobrą" ale gdzieś tam mnie wątpliwości nachodzą, że zbyt
    >długo
    >takiego aku nie po-używam. Bo prymitywne, bez-balansowe
    >rozładowywanie,

    Tak to jakos wychodzi, ale ja uzywam tych aku w miernikach, wiec sa
    rzadko uzywane.
    A marka Tronic ... no coz, nie jest to najlepsza marka.

    >a potem ładowanie kilku ogniw składowych, szeregowo połączonych, musi
    >prowadzić dość szybko do sytuacji, gdy jedne ogniwka zachowują pełną
    >żwawość, podczas gdy inne ulegają zużyciu, tym szybszemu, w im
    >gorszym
    >są stanie. Stąd też do zespołów ogniw stosuje się balansery, lecz
    >dana
    >dziewięciowoltówka żadnych niezbędnych do balansowania wyprowadzeń
    >nie ma.

    NiCd i NiMH chyba tez, powinny wytrzymywac przeladowanie niewielkim
    pradem C/10, wiec moze poszukac takiej.
    A w rowerze masz chyba dobre warunki.

    Ja mam jedna stara bez zadnej inteligencji ... i gdzies sie
    zapodziala, wiec laduje zasilaczem laboratoryjnym.

    I tu jest kolejny problem - nie wiem ile ogniw liczy sobie akumulator.
    6, 7, 8 ?
    Niestety, na pojedynczym ogniwie napiecie jest 1.1-1.45V w zaleznosci
    od stanu,
    wiec wiele woltomierz nie pomaga.

    I tak oto pomysl lepszej ladowarki bierze w leb :-)

    Przerobic na AAA ?
    lub przetwornice zrobic 3->9V :-)

    J.