  • Data: 2018-08-10 03:02:44
    Temat: Re: Drive by wire
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 8 Aug 2018 18:27:37 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Przy okazji diagnozy nowego kodu błędu P2138 jaki się pojawił
    > na wyświetlaczu mojej 2007 Acura TL-S zastanawiam się jakie
    > to zalety ma system w którym pedał gazu, zamiast bezpośrednio
    > sterować położeniem przepustnicy tylko ciągnie za linkę
    > pokrętłem potencjometru umiejscowionego pod maską,
    > a komputer ten potencjometr odczytuje ustawiając odpowiednio
    > przepustnicę silnikiem elektrycznym... jakie to daje zalety dla kierowcy?

    Po pierwsze zalety dla samej konstrukcji - brak linki jest tu już zaletą.
    Możliwość dowolnego oprogramowania charakterystyki działania przepustnicy w
    zależności od obrotów, wciśnięcia pedału gazu, czasami jakiś trybów "sport"
    itp.
    Implementacja zaworu wolnych obrotów i przepustnicy na jednym elemencie.
    Możliwość oprogramowania jakiś trybów awaryjnych.
    Łatwa możliwość ustawiania przepustnicy, np. przy zmianie biegów DSG
    (przygazówki przy redukcji, odpuszczenie gazu przy zmianie biegu)
    I tak jak już koledzy pisali - ASR, tempomat.