  • 51. Data: 2014-09-02 23:16:01
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2014, z wrote:

    > Wybacz ale dalej nie czytam.
    > Ślepa wiara w genialność prawa ustanawianego przez głupców prowadzi nas do
    > ograniczeń takich jak 1600 wat w odkurzaczu.
    > Mam przypominać o komórkach czy innych zielonych strzałkach?

    Ale tu mamy inny przypadek - Przemol jest wewnętrznie przekonany, że
    "jest oczywiste" coś, co nie tylko nie jest oczywiste, ale IMO jest
    zupełnie nieprawdziwe.
    To nie jest sprawa przepisów - "nie ma takiego przepisu"
    Kierowca jak najbardziej może jechać lub zatrzymywać się
    nieprawidłowo, ale *JEGO* jazda lub zatrzymanie nijak nie
    stanowi "kierowania ruchem"!

    Jakby tak było, to panienka która swoim samochodem zatrzymała
    kiedyś ćwierć krakowskich tramwajów zostałaby ukarana właśnie
    za "kierowanie ruchem" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2014-09-02 23:26:22
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A zacytujesz?

    No akurat do tego, to Kogutka nie trzeba namawiac;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 53. Data: 2014-09-03 01:22:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale tu mamy inny przypadek - Przemol jest wewnętrznie przekonany,
    > że "jest oczywiste" coś, co nie tylko nie jest oczywiste, ale IMO jest
    > zupełnie nieprawdziwe.

    :-)

    > To nie jest sprawa przepisów - "nie ma takiego przepisu"
    > Kierowca jak najbardziej może jechać lub zatrzymywać się
    > nieprawidłowo, ale *JEGO* jazda lub zatrzymanie nijak nie
    > stanowi "kierowania ruchem"!

    Możesz się zatrzymać na głównej drodze utrudniając ruch
    jadącym z tyłu bez zjechania na pobocze? Od kiedy?

    Jeśli przyczyną zatrzymania się na głównej drodze nie jest
    awaria samochodu tylko CELOWE działanie kierowcy mające
    na celu zmianę ogólnie przyjętej kolejności opuszczania
    samochodów ze skrzyżowania to czym że to jest innym jak
    nie kierowanie ruchem?

    > Jakby tak było, to panienka która swoim samochodem zatrzymała
    > kiedyś ćwierć krakowskich tramwajów zostałaby ukarana właśnie
    > za "kierowanie ruchem" :P

    Nie omawiamy nieznanego mi zdarzenia "panienki" i tramwaju
    tylko mówimy o działaniu Radka, który swoje intencje ujawnił
    w swojej własnej wypowiedzi czysto i klarownie: zatrzymując
    się celowo i z premedytacją na głównej drodze gdy mógł jechać
    spowodował świadomie przytrzymanie ruchu na drodze głównej
    i intencją jego było wpuszczenie na skrzyżowanie samochodów
    czekających na swoją kolej na drodze z ruchem podporządkowanym.

  • 54. Data: 2014-09-03 01:27:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tak może być, dlatego wersji "przeciw" dla zastosowania art.3 PoRD
    > nie wykluczam.

    Nie tak może być tylko tak było - sam pisał że ludzie za nim
    nieciepliwią się jego działaniem i wręcz zmusza ich czasem
    do nieprzepisowego omijania go jak przeszkody na drodze
    - pewnie kierowca za nim, nie odczytał jego intencji i myślał
    że mu się rzęch zepsuł i dlatego stoi jak baran na głównej
    zamiast jechać.

    > Natomiast jeśli "sumarycznie" na tym ktoś inny zyska, to podstaw
    > do zarzutów nie widzę.

    Na szczęście sędzią nie jesteś...
    Podstawy do zarzutów polegają na jawnie i otwarcie przedstawionych
    intencjach autora: celowo próbuje zatrzymać ruch na głównej drodze
    torując przejazd swoim samochodem aby zmienić kolejność wjazdu
    na skrzyżowanie samochodów z drogi z ruchem podporządkowanym.
    Pisał wyraźnie, że celowo i świadomie przytrzymuje ruch za sobą.

    > W zamian ułatwiając go innym. Dlatego jak wyżej.

    Ale kto dał mu prawo do sterowania ruchem na tym skrzyżowaniu?
    Od kiedy to wolno świadomie i celowo blokować główną drogę
    wedle widzi misię?

  • 55. Data: 2014-09-03 02:20:00
    Od: "Zenowik6" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale na podporządkowanej są dwa pasy - wiec 2 samochody mogę przepuścić
    > jednocześnie.

    Czyli jak, blokujesz dwa pasy na głównej ?

  • 56. Data: 2014-09-03 04:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Dla mnie takich dobrodziejów słusznie obtrąbiają i omijają bo
    > niby jakim prawem ktoś będzie rozporządzał moim czasem???

    Jest wiele takich sytuacji w ktorych przepuszczenie tego bez pierwszenstwa
    suma sumarum oszczedza czas wszystkich.

    Ba, sa sytuacje w ktorych jezeli nie przepuscisz tego bez pierwszenstwa to
    nikt nie pojedzie i mozesz stać w nieskonczonosc.

  • 57. Data: 2014-09-03 04:12:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
> [...]
    >
    > Ba, sa sytuacje w ktorych jezeli nie przepuscisz tego bez pierwszenstwa
    > to nikt nie pojedzie i mozesz stać w nieskonczonosc.

    Opisano tu jednak inny przypadek i ten właśnie przypadek omawiamy.

  • 58. Data: 2014-09-03 05:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Dokładnie o tym piszę. Taki dobrodziej robi tylko niepotrzebne
    > zamieszanie

    Bo na drodze nawet uprzejmości trzeba wykonywać mądrze.
    A tutaj akurat pokazałes przykład troche inny...

  • 59. Data: 2014-09-03 05:38:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Bo na drodze nawet uprzejmości trzeba wykonywać mądrze.
    > A tutaj akurat pokazałes przykład troche inny...

    Ja? Ja raczej oceniłem użyteczność tego co on pokazał...

    Uprzejmość na drodze to pokazuj jak zobaczysz kogoś
    na poboczu z przebitą oponą - pomóż mu zmienić koło
    albo zadzwoń po pomoc drogową, nie zostaw go samego.

    Ale jak masz zielone światło czy pierwszeństwo na drodze
    to najlepiej zrobisz jak sprawisz jak najmniej zamieszania.

  • 60. Data: 2014-09-03 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Opisano tu jednak inny przypadek i ten właśnie przypadek omawiamy.

    Jasne, aczkolwiek opis jest bardzo ogolny i mozna go przypisac do wielu
    róznych sytuacji.
    Z opisu wynika ze zachowanie pytającego moze byc zarówno prawidłowe i
    porządane dla ruchu jak i dokładnie odwrotne.