  • Data: 2019-09-19 13:40:11
    Temat: Re: Dyski z szuflady
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako m...@s...com
    <m...@s...com>
    w artykule <news:k1i6oe1jad324fs37n423epqqk2qm3h3ke@4ax.com> pisze:

    > Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 17 Sep 2019 01:47:09 +0200
    > is the real date, "Kamil" <m...@t...pl> has written something quite
    > wise. But (s)he wasn`t the one.

    > Ciekawostka... co gparted zrobił temu dyskowi? Nigdy mi się nic
    > takiego nie przytrafiło (odpukać)...

    Nie gparted, tylko użytkownik znany z zamiłowania do dłubania bez
    zastanowienia - w tym przypadku choćby nad tym, w jakim porządku są widoczne
    dyski i partycje czy nad tym, że raz może widzieć porządek fizyczny, innym
    razem logiczny.

    Dla mnie jest oczywiste, że przy starcie z CD/DVD czy pendrive'a ten
    porządek (i powiązane z nim litery czy numery) może być inny niż przy
    normalnym uruchomieniu zainstalowanego systemu. Mało tego, jeśli jest
    zainstalowanych więcej systemów, każdy może pokazywać inny porządek.

    A jak ktoś bardzo dłubie, może doprowadzić do stanu, w którym tablica
    partycji w MBR zawiera partycje wymienione w porządku innym niż ich fizyczne
    położenie na dysku. Niektóre programy mogą takiego przypadku nie ogarniać.
    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)