    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Działanie różnicówki
    Date: Fri, 20 Jul 2018 08:34:59 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pytanie jest czy przy roznicowym pradzie wymaga wzmocnienie, wiec
    > zasilania.

    Ale nawet jeśli tak, to jeżeli przy braku jednej żyły (czyli zasilania tej
    płytki) rozłączy automatycznie, to przecież nie powinno być problemu?

    > Jak jest wzmacniacz, to nie trzeba.
    >
    > Aczkolwiek
    > https://www.youtube.com/watch?v=ypftwBdZGZ8
    >
    > Ten maly bialy element w srodku wyglada na pasywny - ma dwa druty
    > tylko z toroidu.

    Pewnie elektromagnes :)

    > Dokladnie tak sie robi, ale nadal jest pewna sila wymagana.
    > A 30mAzw to bardzo malo.

    Mysz też dużo siły nie ma :)

    W sumie to, ile jest wymaganej energii, zależy od konstrukcji. Można
    zrobić taką, żeby wymagana energia była bardzo mała, tylko żeby się ta
    różnicówka nie przełączała sama jak np. sąsiad trzaśnie drzwiami :)

    Z drugiej strony skoro robią te pasywne różnicówki i one działają to
    znaczy, że się da...

    Widziałem ostatnio jeszcze ciekawszą rzecz -- różnicówkę trójfazową z
    regulacją progu zadziałania (okolice kilku amper). Nie miała zabezpieczyć
    człowieka przed porażeniem, tylko silnik przed spaleniem, gdy zaniknie
    jedna faza i różnica prądu między fazami wzrośnie właśnie powyżej tych
    kilku amper.

    Nie wiem jak to się fachowo nazywa i czy to jeszcze jest różnicówka :)

    Jak to właściwie działa?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]