  • 151. Data: 2012-05-18 18:46:57
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jp5tcn$2ut$4@news.vectranet.pl...

    > Zapewne tak. Ale ja zmierzyłem ponad 0,1 mA, więc ta upływność jest
    > wieksza niż jak telewizor nie działa. Jak nie działa to godzinami ładunek
    > się utrzymuje.

    Pisza ze przy zepsutym blederze kopnie po kilku dniach.
    Dzialo elektronowe "przebia" elektrony przez szklo. Uplywnosc taka
    dynamiczna jest jak widac wieksza.
    S*

  • 152. Data: 2012-05-18 18:53:55
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Szczepan. To, że tymi mądrościami dzielisz się na psf
    > zdążyliśmy się przyzwyczaić. Ale po co robisz nam obciach
    > i bombardujesz tym elektronikę? Tam się nikt nie nabierze.

    Elektronicy to fachowcy. Oni wiedza co to chassis.
    Pewnie tez nie obalaja Faradaya i Marconiego jak to czynia tutaj szkolni
    fizycy.
    S*

  • 153. Data: 2012-05-18 19:13:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości
    On 18.05.2012 17:00, J.F wrote:
    >to jest 100nm - chyba MEMSy robią teraz mniejsze a folii by mieli nie
    >zrobić?

    O zrobic to oczywiscie mozna.
    Tylko potem trzeba ja jakos przeniesc na te rurke licznika i
    przykleic, zeby zrobila okienko.
    A potem jeszcze odpompowac z licznika sporo cisnienia, a folia musi to
    wytrzymac.

    J.

  • 154. Data: 2012-05-18 19:25:19
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Chyba sie pomylil - wszak to by sie wszystko szklane blyskawicznie
    > rozladowywalo.
    >
    > A przeciez kineskop od zewnatrz grafitowany i podlaczony do masy,
    > powierzchnia znacznie wieksza, a przy 20kV, to by 20W szlo w podgrzewanie
    > szkla.

    Miałbyś rację, gdyby grafitowany był od przodu i podłączony do masy.
    P.G.

  • 155. Data: 2012-05-18 19:31:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Miałbyś rację, gdyby grafitowany był od przodu i podłączony do masy.

    Ale na wielu rysunkach sie zaznacza ze klosz od wewnatrz ma tez
    przewodzaca warstwe, podlaczona do napiecia anodowego.
    I razem to stanowi kondensator.
    Mniej wiecej wlasnie taki - grubosc scianki kilka mm szkla,
    powierzchnia znacznie wieksza niz 100cm^2, to i uplywnosc powinna byc
    tam olbrzymia, gdyby kolega mial racje.

    J.

  • 156. Data: 2012-05-18 19:35:34
    Od: Pszemol <P...@B...com>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
    > Ad 2.
    > Według mnie średnia wartość zero napięcia na folii dawałaby
    > przerwy w pracy dzwonka - ja odrzucam to w przedbiegach.

    Ok - zgoda.

    > Ad 3.
    > Folia byłaby ujemna. Pomiary wykazują, że jest dodatnia - chyba można odrzucić.

    Pomiary moje wskazują że jest dodatnia po włączeniu TV a ujemna po
    wyłączeniu TV.

    > Ad 5.
    > Może jest jakieś inne nie brane przez nas pod uwagę zjawisko.
    > Ktoś ma jakieś propozycje ?

    Ja mam :)
    Zjawisko fotoelektrycznego wybijania elektronów z folii alu przez
    promieniowanie Roentgena wydostające się z TV :)
    Zgadzałoby się to z obserwacją ponownego acz łagodnego ładowania się folii
    w czasie pracy TV po jej pierwszym rozładowaniu efektów właczenia TV i
    ogromnych wartości dV/dt w pobliżu folii indukujących na niej ładunek :)

  • 157. Data: 2012-05-18 19:35:34
    Od: Pszemol <P...@B...com>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    > wiadomości news:4fb607d6$1@news.home.net.pl...
    >
    > Przegapiłem, że niektórym wyszło + innym -.
    > P.G.

    Mi wyszła polaryzacja + zaraz po włączeniu TV a ujemna po wyłączeniu TV. Z
    moich obserwacji wynika, że na folię działają *zmiany* napięcia na anodzie
    (dV/dt).
    Gdy uziemioną folię położysz na ekranie i rozepniesz uziemienie przed
    włączeniem TV to po włączeniu TV uzyskasz bardzo dużą iskrę przy uziemianiu
    folii przez miernik. Dlugość tej iskry tak na oko to 10-15mm. Długość ta
    jest porównywalna do długości iskry uzyskanej przy rozładowaniu folii
    naładowanej przez wyłączenie TV.
    Natomiast przy TV włączonym, raz rozładowana folia (iskra 10-15mm) naładuje
    się po chwili pracy TV ponownie, ale już znacznie mniej niż w procesie
    włączania TV. Iskry przy kolejnych próbach rozładowań są ledwie zauważalne,
    może 1/2mm...
    Fakt że raz rozładowana folia po włączeniu TV wciąż pozostaje przez TV
    ładowana jest prawdopodobnie efektem odpowiedzialnym za dzialanie dzwonka
    dłużej w czasie pracy TV.

  • 158. Data: 2012-05-18 19:35:35
    Od: Pszemol <P...@B...com>

    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> wrote:
    > Prąd jest stały i stabilny jeśli obraz ma w miarę stałą jasność.
    > Podkreślam, że mierzyłem prąd zwarcia, obciążenie
    > mikroamperomierz, czyli najwyżej pojedyncze ohmy,
    > więc stała czasowa niewielka.

    Na tak niskim zakresie raczej 40-100 ohmów, ale zgoda - rc niewielka.

    > Jakby to był prąd zmienny, to musiał by się jakoś wyprostować,
    > miernik na DC był ustawiony.

    Wyprostować się może na byle jakiej nieliniowości...
    Czrt wie jak Twoj miernik reaguje na niesinusoidalne, nieokresowe
    szybkosmienne przebiegi na swych wejsciach...
    Taki mierniki przeznaczone są do pracy z niskimi częstotlowiściami sieci.

    > Druga sprawa. przy jasnym obrazie zasilacz obciążony jest bardziej
    > i napięcie anodowe powinno siadać.

    I z całą pewnością siada...
    Ale taki siad, jeśli stały i mały nie powinien mieć wpływu.

  • 159. Data: 2012-05-18 19:35:36
    Od: Pszemol <P...@B...com>

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote:

    > Takie zastpcze uziemienia odkryl Marconi. Nazywaja sie chassis lub
    > couneterpoise.
    >
    > Uziemieniem jest nie tylko planeta Ziemia ale kazdy satelita czy samolot.

    Chyba nie zadobrze się czujesz, prawda?
    Jeśli samolot jest uziemieniem i jest nim roślina w doniczce to pewnie
    będzie uziemieniem także ptak, np wrona siedząca na drutach WN...
    Tylko czemu tej wrony WN nie zabija podczas siedzenia na drucie?

    Obawiam się, że to co wyczytałeś u Marconiego nie bardzo zrozumiałeś :)
    Gdybyś odpowiedni fragment tu zacytował to chętnie Cię naprostuję :)

  • 160. Data: 2012-05-18 19:35:37
    Od: Pszemol <P...@B...com>

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote:

    > Czy ten ktos ma racje piszac "elektrony plyna z folii do ziemi"?
    > Oczywiscie przez ten dzwonek po drodze.
    >
    > Dzwonek bedzie tez dzialal prz odwrotnym kierunku.
    > Cezaremu wyszlo tak samo jak "ktosiowi".

    Określenie "folia jest uziemiona" sugeruje, że jest uziemiona bezpośrednio
    a nie przez odbionik wykonujący pracę...
    Takimi wypowiedziami robisz zamieszanie również w swojej głowie.