  • 61. Data: 2012-05-16 21:08:31
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 16.05.2012 20:43, Robert Wańkowski wrote:

    > Użytkownik "Desoft"
    >
    > A jak tego szukać? BLEDER?
    chyba bleeder

    > Google czym nakarmić? Bo to powyżej mu nie smakuje.
    Afaik to po duży rezystor wpięty między masę a wyjście.

    Michoo

  • 62. Data: 2012-05-16 22:36:27
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 16.05.2012 00:00, Robert Wańkowski pisze:

    > Użytkownik "Cezary Grądys"
    >
    > Rtęcią? ;-)
    >
    > Robert

    Płynem do szyb. Nawet czysta woda przy tym napięciu wystarczy.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 63. Data: 2012-05-16 22:46:33
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 16.05.2012 09:08, Szczepan Bialek pisze:

    > Najwazniejsze jest tu wykrycie znaku tego ladunku.
    > Faraday robil elektrolize wody pradem z latawca. Sprawdzal gdzie wydziela
    > sie wodor. Czy przy drucie z latawca czy przy drucie z ziemi.

    Na pewno sprawdzę znak ładunku, bo mnie to interesuje. Ale elektroliza
    to nie bardzo, prąd anody kineskopu to pojedyncze mA najwyżej, prąd z
    powierzchni szkła kineskopu będzie dużo mniejszy, na widoczny efekt przy
    elektrolizie trzeba by trochę poczekać.
    Ale mam pomysł, zewrę folię do ziemi i podłączę mikroamperomierz. Jak
    rozewrę to mikroamperomierz pokaże gdzie plus i minus, oraz jak duży
    prąd płynie (przy zwarciu).

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 64. Data: 2012-05-16 22:57:19
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 16.05.2012 10:39, Szczepan Bialek pisze:

    > Podczas pracy w szybe wala elektrony. Anoda chce je wylowic.

    W zasadzie musi wyławiać, bo prąd anodowy płynie. Dodatkowo luminofor
    jest pokryty cienką warstwą aluminium (od strony katody) co ułatwia
    przepływ prądu. Aluminium ma zabezpieczać luminofor przed bombardowaniem
    jonami i odbijać światło w kierunku widza.

    > Sytuacja jest zlozona i tylko pomiar znaku ladunku na folii roztrzygnie
    > ktory mechanizm przewaza.

    Jutro postaram się dać wynik, sam znak, bo napięcia nie mam czym pomierzyć.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 65. Data: 2012-05-16 23:00:57
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 16.05.2012 14:01, Desoft pisze:

    > Pojemność kineskopu to więcej niż pF.

    Prze wymianie kineskopu warto dla bezpieczeństwa rozładować tę
    pojemność. Prawdopodobnie nie zabije, ale walnie solidnie, można upuścić
    kineskop. Ładunek trzyma się tam bardzo długo.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 66. Data: 2012-05-16 23:05:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Prze wymianie kineskopu warto dla bezpieczeństwa rozładować
    > tę pojemność. Prawdopodobnie nie zabije, ale walnie solidnie,
    > można upuścić kineskop. Ładunek trzyma się tam bardzo długo.

    Chyba żeby to był telewizor marki Rubin. Ten potrafił nawet
    po tygodniach nieużywania odpalić sam z siebie taką iskrę, że
    zapalał się kurz w środku, a od kurzu czasem i całe mieszkanie.

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2012-05-17 00:12:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Michoo"
    > Afaik to po duży rezystor wpięty między masę a wyjście.

    To taki opornik patan. :-)

    Robert

  • 68. Data: 2012-05-17 01:02:38
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 16.05.2012 10:39, Szczepan Bialek wrote:
    > Bez dziala elektronowego elektrony beda plynac z czlowieka na folie i potem
    > przez szklo do anody.
    Jesteś w stanie chociaż podać rząd wielkości tego przepływu?

    Bo swoją teorią właśnie zniknąłeś butelkę lejdejską, która jest niczym
    innym a kawałkiem foli pozbawionej elektronów, kawałkiem szkła i
    kawałkiem foli z elektronami.

    Michoo

  • 69. Data: 2012-05-17 01:53:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message
    > To nie kondensator tylko blacha pod napieciem (anoda ma deficyt
    > elektronow) oddzielona od ziemi proznia, szyba i powietrzem.

    Co jest blachą pod napięciem? Anoda czy folia aluminiowa?
    I napisz jeszcze raz skąd się według Ciebie to napięcie bierze?

> [...]
    > Bez dziala elektronowego elektrony beda plynac z czlowieka na folie i
    > potem przez szklo do anody. Ale przy stalym napieciu przewodnictwo szkla

    Nie rozumiem... Sugerujesz że działo elektronowe coś zmienia?
    I co to znaczy że elektrony będą płynąć z człowieka? Sugerujesz
    że dzwonek nie będzie działać gdy człowieka nie będzie w pobliżu
    i TV będzie włączać z daleka, np. pilotem?

    > Sytuacja jest zlozona i tylko pomiar znaku ladunku na folii roztrzygnie
    > ktory mechanizm przewaza.
    >
    > Ciekawe czy ktos to pomierzy?

    A możesz mi napisać dokładnie, co dla Ciebie wynika ze znaku ładunku
    jaki się gromadzi na folii aluminiowej? W jaki sposób i co to rozstrzyga?

  • 70. Data: 2012-05-17 03:39:09
    Od: TJ_Blues <t...@g...com>

    On May 15, 9:06 pm, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Ładuje się do około 25000 V - takie jest bowiem napięcie stałe
    > na anodzie dużego współczesnego kineskopu kolorowego....

    Rzad wielkosci sie zgadza. Napiecie katodowe zalezy od wielkosci TV.
    Male kineskopy beda mialy ok. 25kV ale jako ciekawostke warto
    wspomniec niezapomniane Rubiny, gdzie napiecie bylo w okolicach 40 kV
    a wcale do gigantow nie nalezaly.

    Cheers TJ