    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 9 Jan 2020 10:48:20 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ekologiczne elektryki
    From: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 19:19:03 UTC+1 użytkownik j...@j...org
    napisał:
    > Jak można łatwo się domyślić mniejsza produkcja części samochodowych (samochody
    > elektryczne potrzebują ich mniej niż spalinowe) to mniejszy zysk dla całego
    sektora.

    > albo:
    >
    > Co więcej, silnik elektryczny składa się ze stosunkowo tanich i niskomarz?owych
    > elementów.
    >

    > Czy może zamartwiają się losem producentów baków?

    Gdyby wyjąć całą elektronikę i elektrykę z jakiegoś uśrednionego aktualnego
    modelu osobówki spalinowej ze średniej półki, to ile tego będzie?

    Ciekawi mnie ile dodatkowej elektroniki (w sensie masy, czy objętości) będą
    miały samochody po wprowadzeniu nowych obowiązkowych systemów bezpieczeństwa w
    2022r, czy ilość elektroniki będzie większa w pojazdach spalinowych czy w
    elektrycznych...

    No i jak bardzo "ekologiczna" jest produkcja elektroniki, od momentu wydobycia
    surowców, łącznie z rzadkimi pierwiastkami, poprzez produkcję elementów
    elektronicznych, a później ich montaż i budowę sterowników, wyświetlaczy,
    komputerów pokładowych itp., jak bardzo "ekologiczny" jest dopiero "raczkujący"
    odzysk i recykling elektroniki - produkcja tejże ciągle rośnie i rosnąć
    będzie...

    Owszem, elektronika podlega miniaturyzacji, niby potrzebuje coraz mniej
    energii, scalaki są coraz bardziej "wszechstronne", ale za to rosnąca ilość
    wymaganych systemów elektronicznych wcale objętości elektroniki nie musi
    zmniejszyć...

    Pozdr-
    -Rowerex