eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Elektryki] Rozładowało mi się Twizy › Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [Elektryki] Rozładowało mi się Twizy
    Date: Sun, 19 Jan 2020 00:30:10 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 36
    Message-ID: <r004e7$vkm$1@news.icm.edu.pl>
    References: <qvv4n2$rak$1@news.icm.edu.pl>
    <5e2343f7$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1579390215 32406 78.10.177.126 (18 Jan 2020 23:30:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Jan 2020 23:30:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.4.1
    In-Reply-To: <5e2343f7$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2670215
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2020-01-18 18:44, T. wrote:
    > W dniu 2020-01-18 o 15:28, kk pisze:
    >> Byłem przejechać się Twizy. Zaplanowałem sobie przejazd za granicę i z
    >> powrotem. Ale chciałem jechać na azymut bardziej niż po głównych
    >> trasach. Nie całkiem wyszło bo musiałbym przejechać po zupełnych
    >> wertepach. Goście na quadach mnie mijali, ale ja w końcu mógłbym na
    >> czymś zostać, więc zawróciłem stamtąd. I tak było zdecydowanie
    >> bardziej ekstremalnie niż wszystkimi innymi samochodami, których nie
    >> oszczędzałem jak chodzi o wybieranie różnych polnych ścieżek. Tak czy
    >> siak, ostatecznie pojechałem asfaltowymi. Za dużo energii nie miałem
    >> bo już wczoraj gdzieś byłem. No ale powinno było starczyć. Pilnowałem
    >> tylko kilkukilometrowego marginesu zasięgu. Jechałem normalnie, często
    >> +10km/h. Że pod koniec ciągle miałem +5km to pojechałem trochę
    >> naokoło, jakieś 3km, zahaczyłem o sklep gdzie uzupełniłem to i owo a
    >> także uciąłem gadkę o Twizy. Na koniec zostało 2% i nie ciągnął już
    >> dobrze. No ale w to dokładnie celowałem by go wycyckać dojeżdżając.
    >>
    >> Możecie to sobie porównać z szacowaniem zasięgu w spalinówkach albo z
    >> tym trójkołowcem, o którym tutaj kiedyś pisałem, który tylko kreskami
    >> pokazuje napięcie akumulatora.
    >
    >
    > Z polskiego cennika opublikowanego właśnie przez Ionity wynika, że za 1
    > kWh zapłacimy równe 3,5 zł. Ładując od zera do pełna Audi e-tron z
    > baterią o pojemności 95 kWh zostawimy na stacji 332 zł. Kilka miesięcy
    > temu Michał Zieliński wybrał się takim autem do Lyonu, przejeżdżając
    > około 300 km na pełnym ładowaniu. Przy takim zasięgu oznacza to kwotę
    > przekraczającą 100 zł na każde przejechane 100 km.
    > Dla porównania - w teście Mateusza Żuchowskiego porównywalne Audi Q7 z
    > trzylitrowym turbodieslem spaliło 8,4 litra oleju napędowego na 100 km.
    > Przy obecnych cenach paliwa daje to kwotę około 45 zł. Jazda dieslem w
    > trasie okazuje się więc ponad dwukrotnie tańsza niż autem elektrycznym
    > zasilanym na szybkich stacjach ładowania Ionity.

    O szacowaniu zasięgu było a nie kosztach. W Twizy nadal koszt 100km to
    5zł. A w RS nadal 50zł. Jak się to zmieni to na pewno poinformuję :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: