    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Fri, 2 Nov 2018 12:55:40 +0100

    Fri, 2 Nov 2018 12:33:03 +0100, J.F.

    > I dlatego widzi mi sie, ze wlasciwym rozwiazaniem jest hybryda.

    Ale PHEV. Zwykła hybryda ma bateryjkę na 2km.

    > Bateria nie musi byc duza - 30-100 km by wystarczylo,
    > osiagi elektryczne tez nie musza byc duze po miescie,
    > a benzyny na codzien bym nie spalal i miasto od spalin
    > uwolnil. I w kazdej chwili moze w trase jechac.

    Z takim założeniem zakupiłem Outlandera PHEV z zasięgiem na bateriach
    20-50km. Ale szczerze mówiąc zaczyna mi już brakować tych baterii i żałuję
    że nie ma ich na ~80km z dostępną większą mocą na elektryki. :P Obecnie
    żeby trochę mocniej pojechać to się musi załączyć ICE, który załącza się
    także jak temperatura spada poniżej 10sC -- co dewastuje oszczędności na
    krótkich trasach które możnaby obskoczyć tylko i wyłącznie z prądu (tj. jak
    córkę do szkoły wożę 2-3km).

    Niemniej średnie spalanie na trasie (z prędkościami do 120km/h) wychodzi mi
    6 litrów benzyny, co przy takim wielkim klocu jak Outlander to IMHO całkiem
    dobry wynik. Szczególnie że w zeszłym roku do Włoch jechałem Outlanderem z
    ICE i spalanie (też z prędkościami do 120km/h) wyszło 2x wyższe, więc jakby
    wychodzi na to że ta hybryda deczko sprawniejsza w spalaniu jest (i co
    raczej dziwne nie jest). Niemniej w styczniu przyszłego roku znowu atakuję
    Włochy na identycznej trasie i będzie rzetelne porównanie.

    --
    Pozdor
    Myjk