eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki gorsze czy lepsze dla środowiska › Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
  • Data: 2018-11-02 14:05:50
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j...@m...org...
    Fri, 2 Nov 2018 12:33:03 +0100, J.F.
    >> I dlatego widzi mi sie, ze wlasciwym rozwiazaniem jest hybryda.
    >Ale PHEV. Zwykła hybryda ma bateryjkę na 2km.

    >> Bateria nie musi byc duza - 30-100 km by wystarczylo,
    >> osiagi elektryczne tez nie musza byc duze po miescie,
    >> a benzyny na codzien bym nie spalal i miasto od spalin
    >> uwolnil. I w kazdej chwili moze w trase jechac.

    >Z takim założeniem zakupiłem Outlandera PHEV z zasięgiem na bateriach
    >20-50km. Ale szczerze mówiąc zaczyna mi już brakować tych baterii i
    >żałuję
    >że nie ma ich na ~80km z dostępną większą mocą na elektryki. :P
    >Obecnie
    >żeby trochę mocniej pojechać to się musi załączyć ICE, który załącza
    >się
    >także jak temperatura spada poniżej 10sC -- co dewastuje oszczędności
    >na
    >krótkich trasach które możnaby obskoczyć tylko i wyłącznie z prądu
    >(tj. jak
    >córkę do szkoły wożę 2-3km).

    trzeba miec cieply garaz :-)

    >Niemniej średnie spalanie na trasie (z prędkościami do 120km/h)
    >wychodzi mi
    >6 litrów benzyny, co przy takim wielkim klocu jak Outlander to IMHO
    >całkiem
    >dobry wynik. Szczególnie że w zeszłym roku do Włoch jechałem
    >Outlanderem z
    >ICE i spalanie (też z prędkościami do 120km/h) wyszło 2x wyższe, więc
    >jakby
    >wychodzi na to że ta hybryda deczko sprawniejsza w spalaniu jest (i
    >co
    >raczej dziwne nie jest)

    Mowiac szczerze, to jest dziwne.
    W trasie ICE ma nienajgorsza sprawnosc, a z kolei ta elektryczna czy
    polelektryczna skrzynia dosc kiepska.

    No chyba ze ... te 120 wymaga powiedzmy 20kW, akurat niezbyt wydajny
    punkt pracy silnika, a hybryda go przemiennie wylacza i zalacza -
    biorac 40kW na ladowanie baterii ... pulsowała tak ?

    Benzynka dawno nie jechalem ... ale 12/100 przy 120 to chyba za duzo
    jak na nowoczesny silnik ?


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: