eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki gorsze czy lepsze dla środowiska › Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <1981ogl34naxx$.dlg@myjk.org><prfrgm$cuj$1@node2.news.atman.pl><1a0rgfb3d
    mo8e$.16tl8qvltjttr$.dlg@40tude.net><5bdc1f33$0$512$6...@n...neostra
    da.pl><121r7b21nd7l2$.15d3h9s9i702m.dlg@40tude.net><5bdc3220$0$493$657851
    12@news.neostrada.pl> <5bdc3350$0$20318$426a34cc@news.free.fr>
    <5bdc361c$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <j...@m...org>
    In-Reply-To: <j...@m...org>
    Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Date: Fri, 2 Nov 2018 14:05:50 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 52
    Message-ID: <5bdc4bdb$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.53.248
    X-Trace: 1541163995 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 482 83.26.53.248:60455
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642841
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j...@m...org...
    Fri, 2 Nov 2018 12:33:03 +0100, J.F.
    >> I dlatego widzi mi sie, ze wlasciwym rozwiazaniem jest hybryda.
    >Ale PHEV. Zwykła hybryda ma bateryjkę na 2km.

    >> Bateria nie musi byc duza - 30-100 km by wystarczylo,
    >> osiagi elektryczne tez nie musza byc duze po miescie,
    >> a benzyny na codzien bym nie spalal i miasto od spalin
    >> uwolnil. I w kazdej chwili moze w trase jechac.

    >Z takim założeniem zakupiłem Outlandera PHEV z zasięgiem na bateriach
    >20-50km. Ale szczerze mówiąc zaczyna mi już brakować tych baterii i
    >żałuję
    >że nie ma ich na ~80km z dostępną większą mocą na elektryki. :P
    >Obecnie
    >żeby trochę mocniej pojechać to się musi załączyć ICE, który załącza
    >się
    >także jak temperatura spada poniżej 10sC -- co dewastuje oszczędności
    >na
    >krótkich trasach które możnaby obskoczyć tylko i wyłącznie z prądu
    >(tj. jak
    >córkę do szkoły wożę 2-3km).

    trzeba miec cieply garaz :-)

    >Niemniej średnie spalanie na trasie (z prędkościami do 120km/h)
    >wychodzi mi
    >6 litrów benzyny, co przy takim wielkim klocu jak Outlander to IMHO
    >całkiem
    >dobry wynik. Szczególnie że w zeszłym roku do Włoch jechałem
    >Outlanderem z
    >ICE i spalanie (też z prędkościami do 120km/h) wyszło 2x wyższe, więc
    >jakby
    >wychodzi na to że ta hybryda deczko sprawniejsza w spalaniu jest (i
    >co
    >raczej dziwne nie jest)

    Mowiac szczerze, to jest dziwne.
    W trasie ICE ma nienajgorsza sprawnosc, a z kolei ta elektryczna czy
    polelektryczna skrzynia dosc kiepska.

    No chyba ze ... te 120 wymaga powiedzmy 20kW, akurat niezbyt wydajny
    punkt pracy silnika, a hybryda go przemiennie wylacza i zalacza -
    biorac 40kW na ladowanie baterii ... pulsowała tak ?

    Benzynka dawno nie jechalem ... ale 12/100 przy 120 to chyba za duzo
    jak na nowoczesny silnik ?


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: