    Subject: Re: Felgi 15" zamiast 14" do Fabii
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 9 Aug 2018 18:45:10 +0200

    W dniu 2018-08-09 o 16:37, Lisciasty pisze:
    > Chciałem kupić sobie jakieś felgi do opon letnich żeby
    > sprawniej robić przekładki, standardowo w moim fabjaczento są 14".
    > Kolega mi sugeruje że lepiej wrzucić 15". Nie mam o tym pojęcia
    > i dlatego zapytuję, co dobrego da wrzucenie większych?

    Będzie "wincyj" palił a licznik może wskazywać o 10km/h mniej więc jeśli
    tak jest, to trzeba uważać na ograniczeniach i radarach :D

    Z tym wincyj palił, to taka różnica że jeśli obecny licznik pokazuje o
    10km/h więcej niż np: GPS, to znaczy że przejeżdzasz rzeczywiste 90km a
    licznik pokaże że przejechałeś 100 :D..czyli jak przejedziesz
    rzeczywiste 100km ze wskazaniem licznika 1:1 z GPS na większych oponach
    to auto spali więcej.

    Inna sprawa, że zakładając większe koła tracisz na "dopalaniu", znaczy
    masz gorsze rozpędzanie.

    Plusy, to wyżej siedzisz o te troszkę, co podwyższa komfort "horyzontu"
    no i zmienia się prześwit pod autem i przestajesz haczyć o progi
    zwalniające :D

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?