eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFotelik samochodowy z Lidla › Re: Fotelik samochodowy z Lidla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Fotelik samochodowy z Lidla
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5b43c0f6$0$591$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <6...@g...com>
    <b...@g...com>
    <5b453f3e$0$596$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <a...@g...com>
    <5b45f9f4$0$604$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <4...@g...com>
    <1...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@4...net>
    <8019083737$20180716152944@squadack.com>
    <9...@g...com>
    <7491691226$20180716171841@squadack.com>
    <5b4cba3c$0$676$65785112@news.neostrada.pl><1843135106$20180716184359@squadack.com>
    Date: Tue, 17 Jul 2018 07:18:35 +0200
    Message-ID: <3...@4...net>
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1531804713 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 607 82.143.187.50:64497
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635880
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 16 Jul 2018 18:43:57 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >>>> Ten "utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia"?
    >>>> Skad akurat 2s?
    >>>1 sekunda na reakcja, druga na zahamowanie. Dobre przy małych
    >>>prędkościach. Przy dużych módl się, żeby poprzednik na wbił się kogoś
    >>>czołowo i nie stanął w miejscu. Na zatrzymanie się z 50 km/h
    >>>potrzebujesz ok. 1.5 sekundy i jakiś 10 metrów. W idealnych
    >>>warunkach.
    >> Jest niuans - hamowanie moze trwac dluzej czasu, wazne, zeby sie
    >> odleglosc zgadzala.
    >> Bo jedziesz juz coraz wolniej.
    >> zakladajac ze to 15m/s dla rownego rachunku - 1s i 15m tracisz na
    >> wlaczenie hamulca, zostaje 15m i 1s ... ale 1s liczac poczatkowa
    >> predkosc.
    >> 1.5s hamowania z 1g to tylko 11.25m, wiec jeszcze prawie 4m zapasu
    >> zostaje i jestes gosc.
    >
    > 4 metry to rezerwa na ciut łyse opony. Ale to oznacza, że przed
    > hamowaniem było 30 metrów odstępu a chodzi w dyskusji o te właśnie 30
    > metrów a nie o 4 metry.

    Nie o to chodzi. Miales 30m i 2s odstepu. Jak sie doliczylismy -
    reakcja i hamowanie potrzebuje 2.5s oraz 26m.

    I dzwonka nie ma, mimo ze czas do zderzenia przekroczyles.

    > 30 metrów to wystarczający odstęp, żeby TIR z
    > naczepą się zmieścił, nie tylko osobówka. rzy osobówce trzeba na
    > chwilę zdjęć nogę z gazu, żeby odstęp odzyskać.

    Nawiasem mowiac to Niemcy wymagaja tego 2s odstepu dopiero powyzej
    80km/h.
    A w gestym miejskim ruchu odstepy zdarzaja sie u nas mniejsze,
    podobnie jak np w kolejce za traktorem, czy jednym przepisowym
    kierowca we wsi ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: