-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Gaśnice - jak zamontować, żeby nie zabiła
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <osa1a9$kun$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<a...@4...net>
<osk4hd$2p1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<osldep$f0t$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@4...net>
<oslvhg$8i3$1@usenet.news.interia.pl>
<1u0803hnqf4qp$.15901sxcj4ibi$.dlg@40tude.net>
<oso7bi$4v9$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Date: Tue, 24 Oct 2017 23:01:55 +0200
Message-ID: <soony45ikts$.ab6rbyrdtpo6$.dlg@40tude.net>
Lines: 64
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.78.98.73
X-Trace: 1508879048 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5145 89.78.98.73:14222
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2617380
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 24 Oct 2017 22:18:35 +0200, sirapacz napisał(a):
>> Mniej więcej tyle (14m/s na 40cm) miałem tutaj:
>> https://www.youtube.com/watch?v=TzUy9zEN5wE
>
> Fajnie masz:)
> OT: co z tą zalaminowaną kartką potem robiła małzonka?
Biegnie do tyłu pokazywać stronę z "OK" każdej kolejnej nadjeżdżającej
załodze.
Jest to element procedury bezpieczeństwa w rajdach.
Kolejne załogi widząc wpadek przed którym nie ma kogoś kto pokazuje OK,
musi się zatrzymać, wezwać pomoc i udzielić pomocy.
Podobnie jak ktoś pokazuje stronę na której jest czerwone SOS.
>> Od kiedy stosuje się kołnierze HANS, to nie słyszałem o obrażeniach
>> spowodowanych przeciążeniami, chociaż samochody potrafią się zatrzymać na
>> drzewie przy dużo większych prędkościach.
> Obrażenia wewnętrzne wielonarządowe. Jak pizdniesz odpowiednio szybko to
> ci kołnierz nie pomoże.Tfutfutfu
No ja znam dane, że 18-20g to jest śmiertelne zagrożenie, ale jednak jakoś
nie ma takich przypadków w motorsporcie, gdzie grubych dzwonów pod
dostatkiem.
Urządzenia potrafią zarejestrować ponad 100g, ludzie połamani, a jednak
tych wewnętrznych obrażeń jakoś nie ma.
A jeśli ktoś ginie czy jest poważnie ranny to wszystkie znane mi przypadki
to jest jednak bezpośrednie uderzenie w elementy samochodu albo jakieś
rzeczy które się w nim znalazły.
Sądzę że wbicie cała w ciasny, głęboki fotel i bardzo ciasne obwiązanie się
szerokimi pasami, powoduje że te narządy jakoś nie latają wewnątrz, bo nie
mają swobody ruchu, jaką mają w sytuacji kiedy jedzie się zwykłym autem
zapiętym w wąski pas trzypunktowy.
Wcześniej powszechne były urazy kręgosłupa, ale od kiedy się jeździ w HANS
to też już te urazy są znacznie rzadsze i mniej groźne.
I o wewnętrznych obrażeniach słyszy się raczej w cywilnych autach gdzie
człowiek nagle zderza się z wąskim pasem bezpieczeństwa.
>> Jak coś się komuś dzieje, to jednak z powodu urazów z powodu uszkodzeń
>> pojazdu, albo przebicia go czymś.
>
> Ale na rajdzie zderzenie chyba zwykle poprzedza hamowanie czy sunięcie w
> poślizgu, a część wypadków cywilnych samochodów to dzwony na pełnej
> prędkości bez hamowania.
Na rajdzie też zdarza się dzwon prawie bez hamowania.
Albo hamowanie jest ale np. ze 180 do 120 i wtedy dzwon.
Tu masz gościa co walnął tak jak ja, ale jeszcze szybciej (swoją drogą
jeden z moich ulubionych zakrętów) - tu już z utratą oddechu i
prawdopodobnie chociaż na chwilę przytomności
https://www.youtube.com/watch?v=gGl6G_4ISBo
> Abstrahując: nie mam wielkich wymagań, chcę tylko nie pogorszyć szans na
> przeżycie dzwona z powodu mojej bojaźliwości czy zapobiegliwości - stąd
> pytanie o sposób zamocowania cięższej gaśnicy.
Gaśnicę (jak i wszystko inne) na pewno warto mieć zamocowane :)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.17 23:34 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 00:24 Tomasz Pyra
- 25.10.17 01:09 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 01:48 J.F.
- 25.10.17 02:19 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 08:09 Marcin N
- 25.10.17 08:37 Tomasz Pyra
- 25.10.17 12:19 Zenek Kapelinder
- 25.10.17 12:47 J.F.
- 25.10.17 16:41 T.
- 26.10.17 01:03 Pawel \"O'Pajak\
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=