    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 26 May 2014 06:33:07 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Generator pary
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 26 maja 2014 14:30:42 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
    > Witam.
    >

    > Pytanie dotyczy elektrod generatora pary.
    >
    > Sprzet wyglada w ten sposob
    >
    > http://www.lillnord.com/international/spare_parts_pg
    _100/steam-generator/220/

    > W srodku sa elektrody niklowe
    >
    > http://www.lillnord.com/international/spare_parts_pg
    _100/steam-generator/230/

    > Po podaniu napiecia, na ksztalt zapewne takiego samego procesu jak przy
    >
    > gotowanu wody zyletkami, uzyskuje sie pare wodna.
    >

    > Elektrody nie sa wieczne i z czasem nic z nich nie zostaje.
    >

    > I teraz, z jakiego wzgledu wykonane sa one jak na stronie jest napisane z
    >
    > niklu?
    >
    > Jedna rzecz to zapewnie odpornosc na utlenianie w warunkach w jakich to
    >
    > pracuje, a inne?
    >

    > I dlaczego nierdzewka nie jest dobra do zastapienia nia elektrod niklowych?
    >
    > Czy moze miec to zwiazek zawartoscia chromu a ten przy elektrolizie wytwarza

> [...]

    Przy prądzie przemiennym elektroliza nie występuje. Miałem kiedyś fabryczny czajnik
    żyletkowy produkcji ZSRR. Używany był bardzo często. Kilkanaście razy dziennie przez
    kilka lat. Jedyna pojawiająca się usterka to było osadzanie się kamienia na
    elektrodach. Im grubsza warstwa tym gorzej grzał wody. Nie wiem z czego były
    elektrody. Magnes ich nie przyciągał. Komuś się taka grzałka bardzo spodobała i
    zrobił elektrody z 304. Działało ale elektrody korodowały bo robiły się w nich wżery.
    elektrody korodowały bardzo wolno. Zrób z kwasówki i za jakiś czas będziesz wiedział
    czy się nadają. Doświadczenie jest miarą poznania świata. Skąd pomysł żeby z
    nierdzewki robić elektrody?