  • Data: 2019-11-08 15:26:27
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> wrote:

    >Bo im coś bardziej skomplikowane, tym bardziej może się zepsuć :)

    >Mało było przypadków, że np. drive-by-wire w samochodzie zwariowało i
    >samochód nagle zaczął przyspieszać? Z linką nie ma takich problemów.
    >Linka
    >może się oczywiście zerwać, ale ile razy zerwała się wam linka od
    >gazu? Mi
    >nigdy.

    Ale zaciac tez sie potrafila.

    Jest inny problem - linka sterowala przepustnica w gazniku.
    Potem sterowala przepustnicą przy wtrysku.
    A potem sie chyba okazalo, ze przepustnicą powinien sterowac komputer,
    bo to czystsze spaliny ...

    >Nie mówię, że nigdy sobie nie zrobię rozwiązania "smart", ale jeśli
    >zrobię, to na pewno nie będzie zależało od zewnętrznego serwera --
    >ten
    >może być najwyżej dodatkową funkcjonalnością. Nie wyobrażam sobie, że
    >nie
    >mogę zgasić światła w domu albo podkręcić kaloryferów, bo jakiś
    >serwer
    >poza moją kontrolą zdechł.

    A jak zdechnie domowy serwer ? a tu w poniedzialek swieto :-)

    Poza tym patrzysz przez siebie ... a zona czy corki to juz maja przez
    serwer poza ich kontrolą :-)

    >Zresztą nawet jeśli pod moją kontrolą -- nie
    >widzę żadnego powodu, żeby sygnał z wyłącznika do żarówki szedł przez
    >jakiś serwer. Co najwyżej przez lokalne urządzenie, które pyknie
    >przekaźnikiem w momencie a) dostania sygnału z wyłącznika, b) z
    >serwera.

    Bardzo rozsadnie ... ale to generuje pare dodatkowych problemow.
    A jak serwer zwariuje i bedzie gasil swiatlo co sekunde ?

    >Btw. Mama kiedyś kupiła sobie telewizor. W telewizorze było YouTube i
    >ipla. YouTube po którejś (automatycznej) aktualizacji zniknęło i... i
    >co?
    >Telewizor był kupiony m.in. dlatego, że miał aplikację YouTube, ale
    >teraz
    >nie ma i pocałujcie misia w pysia. Ipla przestała działać (łączyć
    >się) i
    >znów -- kto jest winny? Producent TV, sama ipla, dostawca łącza?

    Jakos tak ... choc mozna probowac dochodzic swoich praw.

    Co warte te "Android TV" ? Tam chyba tak latwo nie zniknie ?

    J.