  • 51. Data: 2019-11-08 17:39:38
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Nov 2019 11:23:25 +0100, Piotrek
    > Twoje podejście ma generyczną wadę polegającą na ograniczonym
    > czasie
    > supportu przez autora. Za długo robię w IT, żeby uwierzyć w
    > istnienie
    > dokumentacji pozwalającą na grzebnięcie w takich cudach-wiankach
    > osobom
    > postronnym, kiedy autora zabraknie.

    Oczywiście masz rację, ale:
    - jak dotąd nie znalazłem gotowca, który spełniał by moje oczekiwania
    - rozwiązania pod Linuxem zbyt prosto się kopiuje
    - gotowe płytki zbyt szybko znikają z rynku, za 10lat będą dostępne
    inne, wymagające aktualizacji softu a ja nie chcę niż zmieniać przez
    min 20 lat
    - zbyt szybka deaktualizaxja softu pod spodem. Z armbiana którego
    instalowałem 2 lata temu nie ma już śladu, jest niwe-stare z tymi
    samymi błędami w kermelu w driverze 1w (który już raz poprawiałem)

    Z uwagi na powyższe bna razie zostaję przy swoim ale nie upieram się
    że na zawsze.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2019-11-08 17:53:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Nov 2019 12:45:20 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > Miałem etap bycia niewolnikiem komórki. Szczęśliwie jest już za mną.

    Takie podejście z 10 lat temu to było modne, teraz już tylko
    dziwaczne. Po co na siłę się izolować? :)

    --
    Marek

  • 53. Data: 2019-11-08 18:06:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Nov 2019 12:37:24 +0100, Piotr Dmochowski
    <i...@p...onet.pl> wrote:
    > No to jeszcze raz, co mi daje możliwość wykonania jakiejś akcji "w

    Taka scenka, parę razy się zdarzyło jak akurat nikogo nie było w domu:
    -halo
    -dzien dobry, tu kurier mam dla pana paczkę a nikt mi nie otwiera
    -zaraz się panu brana otworzy, proszę ja zostawić na ganku.

    --
    Marek

  • 54. Data: 2019-11-08 18:16:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Nov 2019 13:25:02 +0100, Piotr Dmochowski
    <i...@p...onet.pl> wrote:
    > Taka historia, człowiek z kasą zainstalował sobie w nowym
    > mieszkaniu
    > smart starowanie kaloryferami. W grudniu wyszła jakaś aktualizacja,

    Oczywiście, tak się zdarza. Dlatego ja nie gustuje w gotowcach dla
    mas. Moje instalacje artystyczne są ściśle dopasowane do wymagań,
    zawierają absolutne minimum oczekiwań nic na siłę więcej, są
    sprawdzone i przetestowane by nie było zaskoczeń jakie opisujesz. Nie
    ma paradygmatu aktualizacji. Jestem zawsze dostępny gdyby coś się
    działo, nawet w wigilię o 21.

    --
    Marek

  • 55. Data: 2019-11-08 18:18:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Nov 2019 12:40:56 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > Btw. Mama kiedyś kupiła sobie telewizor. W telewizorze było YouTube
    > ipla. YouTube po którejś (automatycznej) aktualizacji zniknęło i...
    > i co?
    > Telewizor był kupiony m.in. dlatego, że miał aplikację YouTube, ale
    > teraz
    > nie ma i pocałujcie misia w pysia. Ipla przestała działać (łączyć
    > się) i

    Nawet mi nie opowiadaj bo mnie krew zalewa.

    --
    Marek

  • 56. Data: 2019-11-08 18:53:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 08-Nov-19 17:39, Marek wrote:
    > - jak dotąd nie znalazłem gotowca, który spełniał by moje oczekiwania

    Czy pytanie o te wymagania będzie niestosowne? Jeśli nie to pisz śmiało.

    Piotrek

  • 57. Data: 2019-11-08 18:58:40
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-08 o 18:16, Marek pisze:

> [...]
    > przetestowane by nie było zaskoczeń jakie opisujesz. Nie ma paradygmatu
    > aktualizacji. Jestem zawsze dostępny gdyby coś się działo, nawet w

    W programowaniu (lub ogólnie w IT) w dobrze prowadzonych projektach
    stawia się pytanie co będzie jak kogoś zabraknie (to się chyba nazywa
    bus factor czyli nieoczekiwany ciężki wypadek).
    Bardzo pochwalam zaangażowanie kolegi i dbałość o klientów i życzę
    zdrowia, ale każdy przecież może np. pojechać na wakacje i co wtedy, czy
    jakiś elektryk czy informatyk z ogłoszenia da radę? No i takie
    dedykowane instalacje pewnie swoje kosztują.
    Poza tym wszystkiego samemu się nie wyrzeźbi. Można coś tam
    zaprogramować, coś wydrukować ale chyba nikt nie zrobi estetycznego
    zaworu do kaloryfera :) Gdzieś trzeba postawić granicę.

    Piotrek

  • 58. Data: 2019-11-08 19:12:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    (Queequeg) wrote:

    >Nawet mi nie opowiadaj bo mnie krew zalewa.

    Czyli co - mowicie, zeby "smart TV" nie kupowac, ewentualnie wiecej
    niz 100zl nie zaplacic ?

    J.

  • 59. Data: 2019-11-08 19:16:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <i...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >-dzien dobry, tu kurier mam dla pana paczkę a nikt mi nie otwiera
    >-zaraz się panu brana otworzy, proszę ja zostawić na ganku.

    Moze byc, ale:
    -co z podpisem? Kurier chyba placony od terminowego dostarczenia, to
    podrobi chetnie, ale:
    -co ze zlodziejami ? paczka kusi, choc i tak lepiej, ze za zamknietą
    bramą,
    -w USA by sobie poradzili - przerzucilby przez plot, pieprzyc
    zawartosc,
    -paczkomat Inpost tanszy ... i lepszy jak widac :-)

    J.

  • 60. Data: 2019-11-08 19:29:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Moze byc, ale:
    > -co z podpisem? Kurier chyba placony od terminowego dostarczenia,
    > to podrobi chetnie, ale:

    Dość często korzystam z usług kurierów -- od dłuższego czasu (rok, dwa
    lub dłużej) żaden nie chciał podpisu. Nie wiem jak ich rozliczają.

    > -co ze zlodziejami ? paczka kusi, choc i tak lepiej, ze za zamknietą
    > bramą,

    Inne rzeczy też być może kuszą.

    > -w USA by sobie poradzili - przerzucilby przez plot, pieprzyc
    > zawartosc,

    To u nas już panie Ameryka, bo dość podobne sobie radzimy.

    > -paczkomat Inpost tanszy ... i lepszy jak widac :-)

    W życiu by mi do głowy nie przyszło, by ganiać do jakiegos paczkomatu!

    --
    Jarek