  • 191. Data: 2019-11-13 20:37:23
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/11/2019 20:21, J.F. wrote:
    > Przydalby sie trzeci dzien.

    Paczka z paczkomatu:
    a) prawie nigdy nie jest usuwana w terminie wskazanym przez inpost. Raz
    czekała z 6 dni bo zapomniałem. Kilka razy przekraczałem termin o dobę
    bez kosekwencji. Pewnie nie opłaca im się ruszać jak jest miejsce.

    b) jak już usuną, co mi się trafiło, to leci do POP, zazwyczaj nie dalej
    niż 1-2km od paczkomatu i tam sobie czeka znaczaco dłużej. Przykładowo
    mój paczkomat używany na codzień ma POPa w odległosci 50m. Przekierowali
    mi tak kilka paczek. Super.

    W zasadzie wady paczkomatów są głównie widoczne dla niezmotoryzowanych
    dla których to 1-2km może być jakimś kłopotem. Dla mnie nie ma znaczenia
    w sumie gdzie paczka czeka byle: 1) był parking i 2) było czynne do 20,
    3) było w promieniu 2km. POPy zazwyczaj tak mają.

    DHL czy DPD, już nie pamiętam, kazał mi zaiwaniać za paczką 30km a
    proces odbioru trwał koło 40 minut, ze 4 lata temu to było. Znaleźć
    musieli, druczki wypisać, w komputer wpisać. Innym razem, z rok temu to
    było 20km z czego większość czasu spędzałem czekając na "obsługę" oraz
    wykonując masę operacji celno-granicznych bo portier centrum
    logistycznego dokładny i papier na paczkę byc musiał a i potwierdzić
    należało zgodnie z regulaminem.

    To już wolę sklepową w mięsnym. Może głupie ale skuteczne.

  • 192. Data: 2019-11-13 20:38:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Szczerze zazdroszczę osobom, którym wszystkie sklepy wysyłają w jeden
    dzień i paczka zawsze nadchodzi w przewidywalnym terminie.

    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_s8SHPWqLhp
    arBLaUE00MI1S1DkfFC3XU.jpg

    https://i.imgur.com/r5B3NNO.png

    MJ

  • 193. Data: 2019-11-13 20:46:22
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    > Bo tak poważnie, to uważam, że każdy, kto chciałby ot tak sobie
    > kupować broń w sklepie w celu zaradzenia swoim lękom,

    Nnno, manipulacja imponująca! Milczeniem zbywasz całe morze argumentów
    wielce istotnych, przytoczyłem niektóre tylko, jak raz jakoś-tam
    związaną z Waszymi wypowiedziami tu.

    "Lęki"? Rządy wciąż, i wciąż zwiększają zakres swej wszechwładzy nad
    *poddanymi* (/sic/!), acz jeszcze nie ma u nas tak, jak w kilku innych
    miejscach, gdzie polityczne morderstwa, np. niepokornych dziennikarzy,
    są dość częste.

    > jest niespełna rozumu i należy szczególnie na niego uważać.

    NRA (National Rifle Association of America) zrzesza ponad 5 mln
    *wolnych* Amerykanów. Czyli mają tam tyluż właśnie świrów? Jest to lobby
    wpływowe, ale jednak naftowe, a zaś przede wszystkim /eskimoskie/ jest
    silniejsze. A i tak NRA pognębić nie dało rady, jak dotąd, choć baaardzo
    tego chce. Czemu? A zgadnij kotku!

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 194. Data: 2019-11-13 20:57:24
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 13.11.2019 o 19:57, J.F. pisze:

    > A z tym moze byc problem - tzn i z tym odciskiem i z rzetelnym
    > stwierdzeniem przy tej ilosci.

    Myśl więcej tak *pozytywnie*, i nadążaj!

    Za dostarczenie tych pocisków odpowiadać musi sprzedawca, w ramach
    koncesji. (Tych ostatnich jestem wrogiem, ale w tym jak raz przypadku są
    konieczne). A zaś "ilość"? Też nie problem, wystarczy i to po prostu...
    sprywatyzować! Outsourcing utrzyma koszty w rozsądnych granicach
    (konkurencja!), natomiast wspólna dla wszystkich w to zaangażowanych
    podmiotów powinna być baza danych. Wprowadza się parametry
    mikrouszkodzeń pocisku, i już po półtorej sekundy masz na ekranie dane
    posiadacza broni, z której go wystrzelono.
    Da się? Jasne że tak! Wystarczy tzw. "wola polityczna".

  • 195. Data: 2019-11-13 21:45:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jaNus napisał:

    > Nnno, manipulacja imponująca! Milczeniem zbywasz całe morze argumentów
    > wielce istotnych, przytoczyłem niektóre tylko, jak raz jakoś-tam
    > związaną z Waszymi wypowiedziami tu.

    Jakichż to "wielce istotynych argumentów"? Nie, nie widzę niczego pięknego
    w tym, że w publicznym miejscu dwóch bandzorów z giwerami napada i żąda
    od ludzi pieniędzy. Wcale nie chcę, by tak było u nas. I na szczęście nie
    jest -- to się w Europie nie zdarza. A za oceanem, i owszem. Z finałem
    innym, niż na taśmie z celuloidu.

    Proszę mi tu nie opowiadać bajeczek o Hameryce, na to nabrać się nie dam.
    Moja rodzina tam wyemigrowała. Cała. Tak jak wielu na przełomie XIX i XX
    wieku. Wróciła tylko moja babcia (co ma konsekwencje również w Usenecie).

    Płynęli tam nie dlatego, że Franciszek Józef był despota, tylko zwyczajnie,
    z biedy. Poza takimi ludźmi, na Nowym Kontynencie łatwo było się ukryć
    również przestępcom, którzy tu by życia nie mieli. Ten kraj nosi brzemię
    historii do dzisiaj, prędko z tego wyjść się nie da. Stąd wygląda on teraz
    tak, a nie inaczej. Mądrzy ludzie to wiedzą. Ci stąd i stamtąd. Texas może
    robi fajne Instrumenty (do tego stanu też trafił odłam mojego rodu), ale
    cywilizacyjnie jest to strasznie zapóźnione miejsce.

    > NRA (National Rifle Association of America) zrzesza ponad 5 mln
    > *wolnych* Amerykanów. Czyli mają tam tyluż właśnie świrów?

    Na ponad trzystumilionowy kraj? Statystyki medyczne mówią, że jeszcze
    gdzieś musi się kryć nadwyżka. Oczywiście część z nich nie jest wolna,
    podlega przymusowemu leczeniu w ośrodkach zamkniętych.

    Jarek

    --
    Wy ich pewno znacie z kina
    Doc Holiday, Ringo Kid

  • 196. Data: 2019-11-13 21:50:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Cos w tym jest, i ponoc tak to NY zalatwia. Tzn trzeba napisac we
    > wniosku, ze dla rekreacji sie kupuje :-)

    Chce sobie postrzelać dla zabawy?! Siostro, proszę wpisać do kartoteki.
    I obserwować pacjenta.

    Jarek

    --
    Jednego z lekarzy ugryzłem w nogę podczas komisji, wypiłem atrament
    z kałamarza i wyknociłem się, z przeproszeniem, w kącie izby przed

  • 197. Data: 2019-11-13 23:05:25
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    > Nie, nie widzę niczego pięknego w tym, że w publicznym miejscu dwóch
    > bandzorów z giwerami napada i żąda od ludzi pieniędzy.

    No i... co? Te spluwy są *zarejestrowane*? W piętkę gonisz, ot co!

    > Płynęli tam nie dlatego, że Franciszek Józef był despota, tylko
    > zwyczajnie, z biedy.

    A ta bieda nie była całkiem przypadkiem wynikiem niesprawiedliwych,
    despotycznych "praw"? Znów piętka!

  • 198. Data: 2019-11-13 23:23:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jaNus napisał:

    > No i... co? Te spluwy są *zarejestrowane*? W piętkę gonisz, ot co!

    W takich sytuacjach, gdy można zaliczyć kulkę w głowę, rejestracje
    i pieczątki są ostatnią rzeczą, jaka przychodzi na myśl.

    > A ta bieda nie była całkiem przypadkiem wynikiem niesprawiedliwych,
    > despotycznych "praw"? Znów piętka!

    Nie. Nie była. Na przykład w Irlandii zgniły ziemniaki. Zaraza taka.
    Radzę kiedyś poczytać coś z historii, choćby jaką książkę. Zapewniam,
    że będzie to ciekawe przeżycie. Albo pogadać z którym rudym, oni to
    pamiętają do dzisiaj.

    Jarek

    --
    Nakrył ich kiedy robili te rzeczy.
    Cyngiel nacisnął, ale nie padł strzał

  • 199. Data: 2019-11-14 00:08:36
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    > W takich sytuacjach, gdy można zaliczyć kulkę w głowę, rejestracje i
    > pieczątki są ostatnią rzeczą, jaka przychodzi na myśl.

    Jareczku, przeczytaj to, co napisałeś, i... walnij się w łepetynę!
    Najwyraźniej któraś-tam klepka coś się poluzowała...

  • 200. Data: 2019-11-14 01:38:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Firmom kurierskim sie to oplaca, ale powyzej nikt obcy nie ma dostepu,
    > wiec jakby mniej sie oplaca.
    > Tylko tych 600 klientow.

    Mieszkan, nie klientów. Poza tym to będzie zalezeć od wielkości
    paczkomatu bo jesli mocno obciażony to i tak nie dostarcza.

    > No wlasnie o to mi chodzi - trzeba to jakos zintegrowac z kurierami, a
    > dla jednego "lokatorskiego" rozwiazania pewnie nie mieliby checi.
    > Co innego firma, ktora ma takich paczkomatow tysiac ...

    Wychodzi, że jest to firma.
    https://www.parcelsanta.com/

    Googletwierdzi, że mają kilkaset paczkomatów, a specjalizują się własnie
    w osiedlach zamknietych. Podejrzewam, że jednak mieszkańcy coś
    dopłacają, ale cholera wie.

    > W Singapurze ponoc wszedzie blisko, a jesli juz maja taki paczkomat,
    > to widac dostaw troche jest ... wiec sie za dwa dni z kolejna paczka
    > przy okazji przywiezie :-)

    Skoro blisko, to po co w ogóle coś wysyłać :)

    > Tak czy inaczej - kurier tez szybciej wrzuca do paczkomatu niz po
    > mieszkaniach biega.

    Albo i nie wrzuci, bo widzę właśnie że jest też opcja braku zgody.

    --
    Marcin