  • Data: 2018-11-19 08:58:12
    Temat: Re: HDD - Read verification failed
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-11-19, E <n...@p...pl> wrote:

    > Dzięki za instrukcję. Zrobilam tak, jak napisałeś. Skopiowałam
    > to co się wyświetliło w okienku terminala, ale nie wiedziałam
    > jak to wkleić gdzieś na dysku twardym, więc zrobilam zdjęcie
    > smartfonem i wysłałam je tu: https://imgup.pl/i/FYVr

    Podłącz kabel sieciowy / wifi i otwórz sobie jakąś pocztę pod www bo się
    zazdjęcisz :)

    > Teraz czekam na wyrok. :-)

    Moment, jeszcze nie :)
    Na razie jak widać dysk jest widoczny.

    ponownie sudo -i

    Zomacz teraz czy masz (też pod terminalem) smartctl.
    Jeśli nie to najpierw:
    apt update
    apt install smartmontools

    a po instalacji:
    smartctl -a -d sat /dev/sdb

    i wklej cały wynik.

    Nie wiem jakiego terminala używa mint ale jeśli ma u góry opcję Edytuj a
    w środku "zaznacz wszystko" to zrób to a później też pod edit "kopiuj" i
    dalej do poczty :)

    A jak nie to np tak:
    smartctl -a -d sat /dev/sdb > /1.txt; chmod 0666 /1.txt

    a poźniej wejdź menadzerem plików lub dowolnym edytorem tekstu (na pewno
    są ze 2 pod "live") na / i otwórz ten plik

    --
    Marcin