  • 1. Data: 2011-09-24 06:55:02
    Temat: HDD czego nie wiem
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    HDD seagate barracuda IDE, 500GB, 7,2Krpm
    podlaczony stacjonarnego kompa przejsciowka IDE/USB plus zasilanie.
    odlaczylem mu w pewnym momencie zasilanie i ku memu zdziwieniu dysk
    byl nadal widziany przez system. mozna przegladac na nim katalogi.
    mozna nawet kopiowac z niego i na niego, ale tylko katalogi. ich
    zawartosc sie nie kopiuje. katalogi sa puste.
    moze mi ktos wytlumaczyc jakim cudem on w ogole jest widoczny w
    systemie po odcieciu zasilania? czy to system (W7) buforuje informacje
    o zawartosci dysku? czy jak? <rs>

  • 2. Data: 2011-09-24 12:18:54
    Temat: Re: HDD czego nie wiem
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-24 08:55, rs wrote:
> [...]
    > moze mi ktos wytlumaczyc jakim cudem on w ogole jest widoczny w
    > systemie po odcieciu zasilania? czy to system (W7) buforuje informacje

    USB2.0 daje zasilanie do 5V/0.5A, USB3.0 do 5V/0.9A
    Czort wie co ta przejsciowka robi (nie podajesz namiarów) i jak dysk
    jest zasilany, czy z przejsciowki czy osobnym kablem. Jezeli osobnym
    kablem, to system najprawdopodobniej nie wykryl tego ze dysk zostal
    odlaczony.

    Oczywiscie kazdy OS posiada cache, algorytmy sa rozne w zaleznosci od
    systemu. Zadaniem Cache jest buforowanie informacji o dysku.

    Dalsza analiza tematu raczej nie ma sensu, sadzac po zachowaniu
    przejsciowka to jakis no-name za 5zl. Po odlaczeniu zasilania
    (faktycznie odlaczeniu zasilania) nic z dysku nie odczytasz ani nie
    zapiszesz. To czy system widzi nie ma tu zadnego znaczenia, bo i tak z
    dyskiem nic nie zrobisz.

  • 3. Data: 2011-09-24 13:24:01
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-09-24 14:18, Użytkownik Rafał Łukawski napisał:

> [...]
    > jest zasilany, czy z przejsciowki czy osobnym kablem. Jezeli osobnym
    > kablem, to system najprawdopodobniej nie wykryl tego ze dysk zostal

    System nie wykrył a oprogramowanie przejściówki pokazuje
    dane ostatnio otrzymane od dysku czyli listę katalogów.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-09-24 14:50:27
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 24 Sep 2011 14:18:54 +0200, Rafał Łukawski
    <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    >jest zasilany, czy z przejsciowki czy osobnym kablem. Jezeli osobnym
    >kablem, to system najprawdopodobniej nie wykryl tego ze dysk zostal

    to jest cos takiego:
    http://bit.uz/vS
    zasilanie idzie oddzielnym kablem.
    niech bedzie, ze nie wykryl, ale jakim cudem daje przegladac zawartosc
    dysku?

> [...]
    >systemu. Zadaniem Cache jest buforowanie informacji o dysku.
    >Dalsza analiza tematu raczej nie ma sensu, sadzac po zachowaniu

    nieche bedzie i no name.

    > Po odlaczeniu zasilania
    >(faktycznie odlaczeniu zasilania) nic z dysku nie odczytasz ani nie
    >zapiszesz. To czy system widzi nie ma tu zadnego znaczenia, bo i tak z
    >dyskiem nic nie zrobisz.

    nie do konca "nic nie zrobisz", bo jakos daje sie zapisac te puste
    katalogi na dysku oraz skopiowac z niego.to nadal nie jest odpowiedz
    na moje pytanie, skad system ma informacje o zawartosci katalogow na
    tym dysku i w jakis sposob daje mozliwosc ich przegladania. <rs>

  • 5. Data: 2011-09-24 18:23:33
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    > moze mi ktos wytlumaczyc jakim cudem

    To pytanie raczej na grupe pl.misc.paranauki ...

  • 6. Data: 2011-09-24 18:29:28
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 24 Sep 2011 20:23:33 +0200, Szyk <s...@o...pl> wrote:

    >To pytanie raczej na grupe pl.misc.paranauki ...

    moze i tak. chba tyle samo by w tej kwestii wiedzieli co tutaj. <rs>

  • 7. Data: 2011-09-24 23:13:55
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Sat, 24 Sep 2011 10:50:27 -0400, rs napisał(a):

> [...]
    > moje pytanie, skad system ma informacje o zawartosci katalogow na tym
    > dysku i w jakis sposob daje mozliwosc ich przegladania. <rs>

    Już Ci wcześniej odpowiedziano - system zabuforował wszystkie dane,
    strukturę katalogów też. Swego czasu miałem tak z napędami CD - płyta
    wyjęta, a w moim komputerze nadal ją widać i można przeglądać katalogi i
    pliki - ale pliku już się żadnego nie da otworzyć. Możesz kopiować te
    katalogi i wszystko co to widzisz na ekranie, ale żadnego nowego pliku z
    dysku nie otworzysz, bo nie został zabuforowany przez system. To chyba
    wszystko na ten temat.

    --
    [ ASUS M4A87TD/USB3 & 8GB Samsung PC3-10600 ]
    [ AMD Phenom II X4 955 @ 3.8GHz & Titan TTC-NK35TZ/RPW/V3 ]

  • 8. Data: 2011-09-25 00:17:31
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 24 Sep 2011 23:13:55 +0000 (UTC), pioruns <c...@b...cy>
    wrote:

    >Już Ci wcześniej odpowiedziano - system zabuforował wszystkie dane,

    to akurat sam napisalem, w inicjujacym watek poscie.

> [...]
    pliku z
    >dysku nie otworzysz, bo nie został zabuforowany przez system. To chyba

    mowisz, ze to zupelnie normala jest mozliwosc dopisywania do bufora
    nieistniejacego juz w systemie napedu? <rs>

  • 9. Data: 2011-09-25 03:22:33
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > mowisz, ze to zupelnie normala jest mozliwosc dopisywania do bufora
    > nieistniejacego juz w systemie napedu?<rs>

    System nie wie, ze nie ma danego urzadzenia, IDE to nie hot-swap, a
    interface za 5 zl nie zawsze dziala zgodnie ze specyfikacja

  • 10. Data: 2011-09-25 05:03:40
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 05:22:33 +0200, Rafał Łukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >System nie wie, ze nie ma danego urzadzenia,

    no tu juz sie prawie zaczyna mechanika kwantowa.

    > IDE to nie hot-swap, a
    >interface za 5 zl nie zawsze dziala zgodnie ze specyfikacja

    no ale to super. kupujesz jakis badziew za 5zl, ktory bez napiecia
    zasilania, dopisywac do bufora rzeczy o napedzie, ktorego juz w
    systemie nie ma. <rs>