    Subject: Re: Hybryda zonk
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Peter <p...@o...pl>
    Date: Wed, 2 Oct 2019 16:33:15 +0200

    > Jak mu nie zależy na spalaniu, to po do mu hybryda?
    > Bo do ajfona musi pasować, bo trzeba być trendi? Rurki też nosi bo inni
    > na insta mają?

    facet ma 49 lat i jest 25 lat po ślubie nie wie co to insta- on jest
    dobrym człowiekiem, ale problem z jego żoną która narodziła się w
    chałupce krytej strzechą i z wychodkiem obok, marka jest z góry wskazana
    toyota, leksus, mercedes, lub wyżej, o innych nie ma mowy bo to
    samochody dla plebsu, ale nie o tym temat

    > Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik jest
    > słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w których
    > silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni CVT) Dlatego
    > nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej obchodzi się z podanym
    > paliwem. Hybryda to nie rajdówka, mocy jej nie trzeba, tylko dobrego
    > zarządzania paliwem.

    no i o to chodzi, wszyscy inni wypaczyli sens tematu, mi chodziło o to
    dlaczego 1.8 benzyna która dziś może mieć 200Km a tu ma 98Km
    myślałem że to ograniczenie momentu do przeniesienia przez CVT

    faktem jest że w wielu testach które są w necie wyraźnie wspominają że
    CHR hybryda to muł na trasie i że lepiej sprawuje się zwykła benzyna,

    kolejna sprawa jak ktos kupuje samochód za 120tys to chce mieć dużo i
    raczej mułowatość na poziomie tipo1.4 go zrazi, obecnie ma yototę 2.0
    disel 150Km 340Nm i z tego samochodu będzie się przesiadał

    PS mam nadzieję że nie przeczyta tematu i nie obrazi się za żonę :D