eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybryda zonk › Re: Hybryda zonk
  • Data: 2019-10-02 23:16:14
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-10-02 o 09:48, viktorius pisze:
    > Silnik 1.8 Toyoty pracuje w cyklu Atkinsona, nie Otto. Taki silnik jest
    > słabszy, ale efektywniejszy w zakresie średnich obrotów, czyli w których
    > silnik pracuje większość czasu (szczególnie przy przekładni CVT) Dlatego
    > nie pali tyle co 1,8, tylko mniej, bo efektywniej obchodzi się z podanym
    > paliwem.

    Wszystko pięknie, ale muszę interweniować, skoro dwudziesty raz w tym
    wątku pada stwierdzenie 'skrzynia CVT'.

    Hybrydy Toyoty nie mają CTV, mają coś, co nazwali e-CVT i jest perełką
    inżynierii. To przekładnia planetarna ze wszystkimi elementami
    mechanicznymi zamontowanymi na stałe (nic tu się nie zmienia w czasie)
    sterowana silnikiem elektrycznym.

    Radzę poszukać na Youtubie, jak to działa - bo naprawdę jest to
    niezwykle eleganckie rozwiązanie. Przy tym kultura jazdy - znakomita.

    I ciekawa rzecz: zmiana kierunku jazdy to tylko zmiana polaryzacji w
    silniku, nic się nie musi przełączać mechanicznie. Uczucie niezwykłe,
    gdy samochód OD RAZU może jechać do tyłu po zatrzymaniu.

    Ponadto konstrukcja hybrydowa jest znacznie prostsza i przez to mniej
    awaryjna ok klasycznej spalinowej.

    Ja jestem zakochany. Każdy mój następny samochód będzie hybrydą.

    --
    MN

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: