  • Data: 2018-04-03 12:41:17
    Temat: Re: I jak w tej Polsce ma być dobrze
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2018 16:00:20 UTC+9 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > No właśnie niekoniecznie. Pochodna funkcji wykładniczej to też funkcja
    > wykładnicza, z punktu widzenia bieżącego można spokojnie zaniedbać wkład
    > z niedalekiej przeszłości. Dla mnie lawina się jeszcze nie zaczęła.
    >
    > Druga sprawa to okres rozwoju technologicznego przed wprowadzeniem
    > danej klasy produktów. Wiele z dzisiejszych wynalazków tak naprawdę
    > pochodzi z lat 60. i dopiero niedawno doszła do etapu komercjalizacji
    > (ciekłe kryształy, MEMS). Mam spore wątpliwości, czy dziś ludzkość
    > dysponuje w laboratoriach porównywalnie przełomowymi pomysłami, by
> [...]

    Rozumiem. Dobrze znam taką postawę. Nazywam ją skrajną ignorancją. Żeby udowodnić że
    lawina się zatrzymała, wystarczy mieć spore wątpliwości i to na grupie gdzie licznie
    występują ludzie którzy całe życie spędzili na tworzeniu, albo obserwowaniu rozwoju
    technicznego.

    Ale odłóżmy na bok technikę. Ona obecnie jest najmniej istotna. Największe wyzwanie
    ludzkości na początek XXI wieku to problemy społeczne. Jeśli świat osunie się w wojnę
    i chaos, to nie dlatego że dla jakiegoś użytkownika usenetu lawina jednocześnie
    zaczęła się, nie zaczęła się, a także już się wyczerpała (wszystko wypowiedziane na
    jednym wdechu w jednym akcie strzelistym!), a dlatego że za chwilę nikt już nie
    będzie panował nad rozwarstwieniem klasowym, nad upadkiem społeczeństw obywatelskich,
    nad absolutną władzą korporacji, nad postępującą atrakcyjnością dyktatorów w oczach
    wyborców itd.