  • Data: 2018-04-04 10:41:59
    Temat: Re: I jak w tej Polsce ma być dobrze
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Konrad Anikiel wrote:

    > Kolejna porcja bredni skrajnego ignoranta.

    Ty naprawdę masz nieźle nawalone w głowie, zwłaszcza w zakresie
    wspomnianego odróżniania skutków od przyczyn. Nie mam wielkich
    nadziei, ale spręż się, biedny idioto, i spróbuj sobie uzmysłowić,
    czemu zawdzięczamy ostatnie etapy postępu. Jeżeli sobie poradzisz,
    to sobie następnie poszukaj ograniczeń rozwoju tych narzędzi.
    Ograniczeń fizycznych i matematycznych, które albo już ściśle
    osiągnęliśmy, albo jesteśmy bardzo blisko i mamy na to dowody,
    zarówno formalne, jaki empiryczne. Więc daj sobie spokój z analogiami
    do końskiego łajna i temu podobnym bełkotem dyletanta, bo o atomowej
    budowie materii powinieneś nieco w podstawówce słyszeć. O innych
    rzeczach z nie swojej winy mogłeś nie słyszeć, ale przyjmij do
    wiadomości, guru budowy kotłów, że spora liczba bardzo istotnych
    dla ludzkości problemów obliczeniowych została skatalogowana
    i opatrzona dowodami albo zupełnej niewykonalności, albo
    wykładniczego zapotrzebowania na moc obliczeniową. Wiele z tych
    ostatnich ma też dowody nieaproksymowalności. Ani sobie nie policzysz
    optymalnie, ani nawet nie znajdziesz rozwiązania dowodliwie 100x
    gorszego. Inne problemy z kolei mają rozwiązania optymalne, ale
    ich już używamy *dziś*. Postępu nie będzie, bo się z definicji
    nie za zrobić lepiej. Jak już skończysz chlipać, że cię Chińczycy
    przegonili, to idź się pokłóć z matematyką i fizyką.
    > Nie wiadomo co ten brak żarcia (zabrakło czasownika), ale cośtam cośtam.

    Wiadomo, wiadomo, tylko trzeba mieć mózg. W wersji dla ciebie: żarcia
    przybywa wielomianowo, a ludzi wykładniczo. Rozumiesz w ogóle, co to
    znaczy? Bo że konsekwencji nie rozumiesz, to już pokazałeś, bredząc
    coś o zagrożeniach demokracji i społeczeństw obywatelskich. Bo niestety
    w ubiegłym wieku większość pierwszoligowych państw pod względem rozwoju
    naukowo-technicznego (Związek Radziecki, Chiny, nazistowskie Niemcy) nic
    z podobnymi wydumkami wspólnego nie miała. Nie wiedzę żadnych powodów,
    by to się nie mogło powtórzyć, niezależnie od mojego stosunku
    emocjonalnego do takiego wariantu.

    Piotr