eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaICL7129 i jego generator taktujący: kwarcowy kontra generator RC › Re: ICL7129 i jego generator taktujący: kwarcowy kontra generator RC
    From: "jedrek" <w...@...on>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ICL7129 i jego generator taktujący: kwarcowy kontra generator RC
    Date: Wed, 14 Mar 2018 14:21:44 +0100

    "Piotr Dmochowski" news:5aa79ca7$0$988$65785112@news.neostrada.pl

    > Czyli będzie "skakać" ostatnia cyfra w wyniku.

    Też tak gdybałem, jednak w praktycznym pomiarze nie widzę jakiegoś
    pogorszenia stabilności odczytu.
    W praktyce jednak porównując pomiar napięcia miernikiem Metex M-4650, który
    ma swojego ICL7129 taktowanie rezonatorem 100kHz (a nie jak w nocie 120kHz)
    i Mastech MY-65 gdzie ta sama kość jest taktowana generatorem RC, nie widzę
    jednak żadnych wizualnych różnic, oba pokazują podobnie stabilnie gdy je
    równolegle zapniemy do jednego mierzonego napięcia.
    Dlatego pytałem czy coś więcej prócz przetłumaczenia źródłowego tekstu z
    PDF, który by wskazywał, że będzie się źle działo, a nie widzę tego złego
    dziania. Więc widocznie o coś jeszcze innego chodzi i chciałbym mieć
    możliwość ujrzenia w jakimś konkretnym zdarzeniu, że wersja w kwarcem
    okazuje się rzeczywiście lepsza.