  • Data: 2020-01-11 20:13:49
    Temat: Re: ISDN
    Od: "Piotr C." <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, January 9, 2020 at 3:16:16 AM UTC-7, viktorius wrote:
    > A i dodam jeszcze, że w swoich czasach ISDN był dobry, bo rozszerzał
    > możliwości zwykłej, już położonej pary przewodów. Niestety w Polsce
    > został wdrożony za późno i się nie przyjął powszechnie. 2 rozmowy na
    > jednym drucie przy zauważalnie lepszej jakości

    Czy ja wiem czy tak lepszej? Kodowanie to samo, a do tego większość osób miała zwykłe
    analogi. Swego czasu, jakoś tuż przed sprzedażą tepsy, kilka dni pracowałem w jakiejś
    gówno-firemce wciskającej różne usługi. Jedni cisneli w preselekcję, prowizja mała
    ale ludzie brali masowo z litości. Ja poszedłem w ISDNa bo dobra prowizja była. Dla
    klienta - abonament bez zmiany w porównaniu do POTSa a instalacja nie pamiętam, ale
    też nie była droga. I okazało się że w złą stronę poszedłem, bo ludzie tego nie
    chcieli.

    W podobnym czasie na studiach pewien wykładowca od ISDNu zachwycał się tą
    technologią, jaka nowoczesna, jaka skalowalna, że można mieć internet 64k ale i 128k
    jak potrzeba. A przypominam był to rok jakoś 2002 a ja łapałem się za głowę, gdzie ta
    skalowalność. No i czas zweryfikował - to była dobra technologia, ale przystająca do
    lat 80-90. Dzisiaj BRA nie ma już żadnego sensu.

    P.