eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingIle czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa? › Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 12 Dec 2019 14:04:33 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ile czasu zajmie komputerowi rozszerzony algorytm euklidesa?
    From: g...@g...com

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 19:25:38 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

    > Albo odniesie sukces, podobny do wielu innych sukcesów w C++.

    > Z tego co zrozumiałem, kolega chce zrobić jakiś algorytm. Więc zapewne będzie
    chciał, żeby jego implementacja była możliwa do użycia w jak największej liczbie
    różnych kontekstów - czy to poprzez pluginy, czy jako biblioteki do załadowania w
    innym języku, itp. Najpowszechniejszym formatem takich modułów są biblioteki z
    interfejsem w C, najlepiej bez narzucania się z obcym run-timem (np. ładowanie modułu
    w Javie do programu w .NET to głupi pomysł, ale moduł w C++ można załadować zarówno
    do Javy jak i do .NET).

    Mam kolegę, który tworzy język programowania Ć:
    https://github.com/pfusik/cito
    Programy nim napisane można tłumaczyć do C, C++, C#, Javy, JavaScriptu, i zdaje się
    że nawet D i Perla.
    Można użyć.

    > Nieuniknioność C++ wynika z tego, że spełniając te warunki, jest jednocześnie
    dobrze znanym a w porównaniu do gołego C ma dodatkowe cechy, które sprawiają, że w
    takich właśnie zastosowaniach jest obiektywnie lepszy.

    Być może. Nie zmienia to jednak faktu, że C++ jest językiem bardzo złożonym, i że
    jego złożoność w dużej mierze wynika z zaszłości historycznych, które osobę
    nastawioną na konkretne cele nie będą szczególnie interesować, a mogą łatwo
    zniechęcić.

    duźej wydajności używa języka OCaml. A Mozilla konsekwentnie zastępuje C++a w
    Firefoxie Rustem

    > Brawo oni. Ale uwaga: nie da się tych rzeczy wykorzystać gdzie indziej, więc nie
    nadają się do komercjalizacji same z siebie.

    > Kontrprzykład: TensorFlow, chyba najpowszechniej wykorzystywany framework do
    machine learningu, jest napisany w C++. Dzięki tym cechom, o których napisałem
    powyżej, większość ludzi korzystających z tego np. w Pythonie nawet o tym nie wie. I
    nie musi.
    > I właśnie to jest źródłem sukcesu tego frameworku.

    Źródło sukcesu TensorFlow jest takie samo, jak źródło sukcesu Pythona, mianowicie to,
    że oba projekty zostały mocno doinwestowane przez firmę Google.

    Zresztą to dość typowe zjawisko. Podobnie źródłem sukcesu IBM PC było to, że stała za
    nim firma IBM (i że ten projekt zaniedbała), a nie to, że był jakimś technicznym
    majstersztykiem. Podobnie C++ został mocno doinwestowany przez korporacje.

    Ja znam jeszcze dwie inne historie: Viaweb Paula Grahama i Minecraft Markusa
    Perssona. Obie zostały napisane w różnych językach (odpowiednio: Common Lispie i
    Javie), a następnie wykupione za duże pieniądze przez wielkie korporacje
    (odpowiednio: Yahoo i Microsoft) i przepisane na C++.

    Ta droga jest ważna, bo pokazuje, że C++ jest raczej językiem do 'zacementowywania'
    istniejących projektów, niż do dostarczania innowacji.