  • From: badworm <n...@p...pl>
    Subject: Re: Ile mocy mogę podłaczyć na fazę?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 16 Jun 2012 16:01:06 +0200

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 10:19:51 +0200, Ukaniu napisał(a):

    > Jeśli bezpiecznik ograniczający moc istnieje to przekroczenie będzie wynikać
    > tylko z jego właściwości. Przeca nie będę latał po domu z kalkulatorem i
    > liczył czy mogę właczyć żelazko czy już nie ;-)

    Liczniki elektroniczne mają programowalne wyjścia przekaźnikowe -
    przynajmniej teoretycznie (bo raczej żaden ZE się na to nie zgodzi dla
    zwykłego mieszkania) można je ustawić tak, by po przekroczeniu mocy
    umownej nastąpiło wysterowanie wyjścia co spowoduje wyłączenie części
    obciążenia :) A tak poważnie to wyjścia te są wykorzystywane np. do
    udostępniania informacji o zmianie taryfy i tym samym ceny energii.
    Liczniki przedpłatowe Apator wyłączają obciążenie po przekroczeniu
    dopuszczalnej mocy z automatu.
    GG#2400455 ICQ#320399066