    From: "Feromon" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ile mocy mogę podłaczyć na fazę?
    Date: Sat, 16 Jun 2012 20:43:00 +0200

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:a3va0fF36oU1@mid.uni-berlin.de...
    > Tomasz Wójtowicz wrote:
    > A to ograniczenie do 5kW to własny wymysł (znaczy więcej byłoby za drogo),
    > czy ZE nie dał więcej, bo się nie da?

    U nas są dwie opłaty.
    Za moc zużytą kWh razy ilość oraz za "gotowość" dostarczenia mocy np 5kVA.
    I pewnie od tej gotowości zależą bezpieczniki przedlicznikowe oraz przekroje
    przewodów.

    Znajomy miał dawno temu fabryczkę makaronu. Bezpieczniki 3 x 100A.
    Fabryczka się zamknęła i obiekt był nieczynny. Zużycie prądu zero.
    Któregoś dnia zaczęły przychodzić faktury ponad 100 zł miesięcznie.
    ZA MOC ZAMÓWIONĄ!

    Taki kraj...

    Feromon