eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVT › Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • X-Received: by 2002:a25:e687:: with SMTP id d129mr2450ybh.3.1547216681217; Fri, 11
    Jan 2019 06:24:41 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:e687:: with SMTP id d129mr2450ybh.3.1547216681217; Fri, 11
    Jan 2019 06:24:41 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!v55no1447095qtk.0!news-out.google.com!h3ni826qtk.1!nntp.google.com!v5
    5no1447089qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-
    mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 11 Jan 2019 06:24:40 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5c38627c$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
    References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
    <yd1azasjujwm$.wmy8avbnhau1$.dlg@40tude.net>
    <q14lqm$dse$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <q14oap$gh8$1@node1.news.atman.pl>
    <rwbrzpd1fd0v.l7bf54xv9xhf$.dlg@40tude.net>
    <5c35f02e$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    <16k0kr8g5l8z0$.cqi7in0eyish.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <5c38627c$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Fri, 11 Jan 2019 14:24:41 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648105
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 11 stycznia 2019 03:31:43 UTC-6 użytkownik T. napisał:
    > W dniu 2019-01-10 o 17:50, s...@g...com pisze:
    > > W dniu środa, 9 stycznia 2019 07:03:31 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
    > >> Dnia Wed, 9 Jan 2019 13:59:26 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
    > >>
    > >>> Weź kawałek taśmy stalowej, może być miernicza. Próbuj użyć do pchania -
    > >>> nie da się, bo taśma się zwija.
    > >>>
    > >>> Ściśnij krawędzie, żeby nadać taśmie kształt lekko walcowaty.
    > >>>
    > >>> Taśma staje się sztywna i może być używana do pchania.
    > >>
    > >> Rozważ stan statyczny przekładni. Masz dwie pary kół stożkowych
    > >> ściskanych sprężynami. Czy pasek pomiędzy nimi będzie ściskany czy
    > >> rozciągany? (mówię oczywiście o siłach wzdłuż paska)
    > >>
    > >>
    > >
    > > Bedzie rozciagany. Bo tak jest ta przekladnia zrobiona ze zamiast napinacza w
    postaci dodatkowej rolki jest rozciaganie tego paska za pomoca bocznych powierzchni
    kol pasowych.
    > >
    >
    > Ale tak na chłopski rozum - każda blaszka z sąsiednią nie jest niczym
    > połączona. Mają one wyłącznie wspólny metalowy pasek (ściślej - dwa).
    > Zatem jeśli blaszki są chwytane przez koło pasowe i siła przenoszona
    > przez nie na metalową taśmę to oznaczałoby, że cała siła jest
    > przenoszona przez te metalowe taśmy.

    No nie.

    Calosc jest luzno spasowana. W sensie blaszki-opaski.

    Oba kola sciskaja pasek. To powoduje ze opaski sa rozciagane i maja tendencje do
    schodzenia sie ku srodkowi blaszek ale niezbyt mocno.

    Tylko tyle aby sie te blaszki nie wyluzowaly i nie wypadly.

    Uklad opaski-blaszki porusza sie wzgledem caly czas. Niezbyt intensywnie ale jednak.

    Jak juz tu pisalem na opaski fila jest polozona bardzo niewielka.

    > A nie wyglądają na zbyt mocne.

    I nie musza byc.

    > Jeśli jedna blaszka popycha kolejną, a wstęga blachy jest tylko
    > elementem stabilizującym i nie będącym pod obciążeniem - wtedy ma to
    > wiecej sensu.

    I tak wlasnie jest. Opaski tylko sprawiaja ze ze po stronie luznej blaszki nie moga
    sie przesuwac na boki i robia to bez obciazenia.
    Po stronie sciskajacej robia to samo i obciazenie scinajace opaski jest wieksze ale
    jak pasek jest w dobrym stanie to powinien sie ustalic i scisnac zanim to scinajace
    obciazenie bedzie duze.


    > Przyznam, że zagadnienie jest ciekawe. W dodatku może też być tak, że
    > różnie pracują przekładnie w zależności od zastosowanego łańcucha - ten
    > z poprzecznymi blaszkami będzie pchał, a ten z ogniwami - ciągnął...
    >

    Tak, ten z ogniwami ciagnie. Jest bardziej tradycyjny w tym wzgledzie.

    Przy tym pchajacym wazne jest aby pamietac ze jego sekretem jest precyzja spasowania
    i blaszek i kol pasowych i ich docisku.
    Ten pas ciagle pracuje i blaszki o siebie tra. Sa twarde ale sie zuzywaja. Podobnie
    jak kola pasowe.
    Nie kojarze jaka dokladnie jest trwalosc ale jest sporo mniejsza od tradycyjnych
    trybow w skrzyni zebatej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: