    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 11 Jan 2019 08:35:15 -0800 (PST)
    Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 11 stycznia 2019 10:08:20 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To dziala, jak pasek juz jest miedzy tarczami.
    > Ale jak go usilujesz tam wepchnac po stycznej, to IMO nie dziala.

    A czemu by nie?

    > ale byc moze ... jak pasek jest jednak napiety, to go ta czesc opasana
    > na kole jednak wciska nawet przy wpychaniu ...

    Wejscie po stycznej w kolo pasowe jest relatywnie delikatne. Te opaski sa szerokie i
    sztywne. One sie nie beda wyginac aby umozliwic krzywe wejscie blaszek w kolo pasowe.

    > Podobnie na kole od silnika - jak kolo usiluje pchac pasek, to ta sila
    > pchania niejako wyciska pasek z rowka.
    > I tarcie spada.

    Wyciska, ale nieduzo i tu te opaski dzialaja na scinanie. Bo blaszki juz scisniete.

    > Pasowałoby mi, gdyby byly dwie rolki dociskowe od zewnatrz do osi kół,
    > ale chyba ich nie ma.

    Raczej nie. Bo musialy by byc ruchome. I docisk by musial byc na nich albo duzy albo
    musialy by byc po prostu sztywno ustawiane zaleznie od przelozenia - czyli trzeci
    element do regulacji. Mysle ze ten pasek jest tak zrobiony aby nie trzeba tego bylo.

    > Ten gosc z YT zwraca uwage na drobne rowki na blaszkach - byc moze sa
    > jakies rowki i na kolach.

    Nie, kola sa gladkie. Rowki na blaszkach sa po to aby blaszka sie mogla lepiej
    dopasowac do powierzchni kola.

    > Wymiana zasadniczo nie jest niczym zdroznym, pytanie tylko ile pasek
    > kosztuje w detalu, a ile wymiana.
    > Niestety - do grzebania w skrzyni troche tego samochodu trzeba
    > rozebrac.

    To inna sprawa. Ale sam pasek trudny w produkcji nie jest.
    Nawet jakby mialy byc te blaszki robione cnc (raczej malo prawdopodobne) to i tak
    raczej trudne ani drogie nie bedzie.
    Nawet bym sie pokusil ze zestaw pasek plus kolo bez czesci hydraulicznej jest tansze
    w produkcji od zestawu trybow i wybierakow z skrzyni recznej...