eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetJak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe › Re: Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
  • Data: 2019-06-13 16:05:12
    Temat: Re: Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "z" 5d024594$0$540$6...@n...neostrada.pl

    > Kilka razy na XP to robiłem i problem był z podpisem (identycznym).
    > Nawet robiłem test i zerowałem początek dysku aby potem go wykorzystać
    > jako magazyn w tym samym kompie. Wtedy się nic nie działo. Jak normalny
    > biały człowiek. Sklonowałem na nowy większy szybszy i sprawdziłem jego
    > poprawne działanie było OK. Jak podpiąłem stary żeby go wyczyścić
    > i przeformatować na magazyn to system się wysypywał. Przy trzecim
    > restarcie.

    Widzę, że masz traumatyczne przeżycia, w które trudni mi uwierzyć. ;)

    -=-

    Tak czy siak -- TM nie klonował całego dysku
    (klonował partycję, zapewne też nie bajt
    do bajta, bo programy kopiujące partycje
    zwykle tak nie klonują)
    bajt po bajcie (BTW -- czym Ty tak klonujesz?)
    więc nie w tym problem.

    -=-

    Do klonowania bajt do bajta używam 'WinHex'.
    Czasami nawet ;) przerywam w trakcie klonowania,
    bo mi wystarczy tylko początek kopii... ;)
    (dlatego dla ważne może być wzajemne ułożenie informacji)

    Ogólnie trudno ;) mieć te same podpisy dysku czy partycji
    w jednym komputerze, więc IMO coś plączesz. Problem zaczyna
    się, gdy program klonujący nie skoryguje wpisów w rejestrze W.

    -=-

    - Miałem masę kopii DOSa -- to oczywiste. ;)
    - Kopie WinDosa to kopie DOSa poczynione SYSami ;)
    itp. wzbogacone po prostu kopiami plików.
    - WXP itp. kopiowałem za pomocą partycjonerów (różne wersje Win
    wymagają nieco innego traktowania) ale nie miałem z tym problemów.
    - Od W7Startera posiłkuję się 'BCD Easy', o którym wspomniałem.

    -=-

    TM pisze, że kopia jego systemu >>nie bootuje<<, nie
    zaś, że >>bootuje, ale wywraca się<< -- czy jakoś gubi.

    Jak na razie u mnie ANI RAZU W10 (przerabiałem różne wersje
    w sumie kilkadziesiąt razy) nie pogubił się w literowaniu.
    IMO przy dobry wiatrach ;) można po prostu zlecić skopiowanie
    W10 wiele razy (na ten sam dysk czy inaczej -- w tym samym
    komputerze) i od razu móc przebootować z dowolnej kopii.

    IMO pod tym względem W10 (i wcześniejsze, operujące na BCD)
    są lepsze/stabilniejsze/mniej_kapryśne od WXP i im podobnych.

    -=-

    BCD Easy nie zakładał bootów na UEFI/GPT -- być może tak jest nadal.
    Można sklonować system razem z BCD lub przejść na MBR, aby móc
    założyć BCD na wielu partycjach, co może ;) przydać się...

    Mając wiele dysków w kompie -- warto mieć BCD na każdym z tych dysków.

    --