  • 31. Data: 2020-03-06 16:11:47
    Temat: Re: Jak wyhamować globus?
    Od: piachoo <t...@g...com>

    On Thursday, 5 March 2020 02:50:13 UTC+1, Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    Haczyk jest taki, że mam uniemożliwić rozkręcenie do dużych prędkości (czyli powyżej
    kilku RPM). Zależy mi, żeby rozwiązanie było możliwie low-tech i trwałe. Mam kilka
    pomysłów, ale może macie lepszy?

    > Mam go właśnie w palcach. Przy dużej bezwładności globusa byłoby niewyczuwalne. Po
    to jest trójfazowy żeby za dużo nie skakał.

    > Ale nie ma gotowca na alim. Najbliższy gotowiec jaki przychodzi mi do głowy to
    stary licznik prądu. Ale za słaby by był, trzeba by majstrować coś z neodymów i
    blachy miedzianej, czy aluminiowej.

    i tak właśnie zrobimy. Dwie tarcze fi 200, jedna ruchoma druga nie, przekładka
    teflonowa żeby równoległość tarcz była utrzymywana i zobaczymy. Magnesów można
    dołożyć, prototyp kręcony ręka działa świetnie.

    z pozdrowieniami,
    TomaszPe

  • 32. Data: 2020-03-06 17:37:07
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-06 o 16:08, piachoo pisze:
    jest taki, że mam uniemożliwić rozkręcenie do dużych prędkości (czyli powyżej kilku
    RPM).

    > to prawda. Są koła z paskami zębatymi. Można dołożyć drugie koło żeby przenosić na
    osobny wałek z hamulcem.

    Do głowy przychodzi mi hamulec proszkowy ( na małe obroty ) albo
    indukcyjny ( na większe ). Oba sterowane prądem. Cena może być zaporowa.
    No i kwestia sterowania hamulcem.

    Korba jest tak skonstruowana, żeby maksymalnie to kręcenie utrudniać -
    to jest kółko średnicy 125mm właściwie leżące na blacie. W normalnym
    użytkowaniu nie przeszkadza a trzeba być naprawdę zawziętym, żeby kręcić
    szybko. Ilość zawziętych szacuję na kilku tygodniowo. Okres trwałości -
    5lat.

    Pomysł z gatunku zwariowanych a tanich: globus pusty w środku. Niech się
    coś tam przesypuje/miesza.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 33. Data: 2020-03-07 00:01:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Na razie to nie bardzo jest sie od kogo zarazic, bo w Polsce niemal
    > nie ma, a przyjezdnych jest umiarkowana ilosc.
    > A poza tym widzisz - caly szum medialny i na razie tylko jednej
    > wykryty nosiciel.

    To trochę trwa. Najpierw 2-10 dni przeciętny okres inkubacji. Potem 99%
    uważa, że nic im nie jest i chorują już objawowo 2-3 tygodnie. Jak są
    odpowiedzialni to w domu. Potem decydują się na lekarza a jeszcze są
    kolejne potem potem zanim dostaną diagnozę. Nawet tu tak to wygląda,
    gdzie wydaje się ludzie powinni być uwrażliwieni. W sumie najbardziej
    mnie zastanawia, że praktycznie z każdej historii choroby wynika 2-3
    krotna wizyta u lekarza pierwszego kontaktu, zanim, najwyraźniej, zrobią
    test.

    > Ale z kazdym tygodniem zagrozenie bedzie rosnac.
    >
    > P.S. Wlasnie mam info z Izraela, wracajacym z zagranicy wladza kaze
    > dwa tygodnie w domu siedziec.

    Ciekawe czy Konrad nie utknął.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2020-03-07 00:03:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-06, piachoo <t...@g...com> wrote:
> [...]
    Po to jest trójfazowy żeby za dużo nie skakał.

    stary licznik prądu. Ale za słaby by był, trzeba by majstrować coś z neodymów i

    No to styknie. Widziałem w wyobraźni jakiś taki 2m :)

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2020-03-07 01:28:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 marca 2020 08:01:39 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > mnie zastanawia, że praktycznie z każdej historii choroby wynika 2-3
    > krotna wizyta u lekarza pierwszego kontaktu, zanim, najwyraźniej, zrobią

    Ja jestem pod wrażeniem społecznej odpowiedzialności Koreańczyków. Jak całe życie
    łamią jakieś regulacje, parkują na przejściach, przejeżdżają skrzyżowania na
    czerwonym itd, to maseczki nosi każdy. nikt po mieście nie lata z gorączką, w domu
    siedzą i się sami kwarantannują.

    > Ciekawe czy Konrad nie utknął.

    Dojeżdżam do Incheonu.

  • 36. Data: 2020-03-07 13:20:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Mar 2020 16:28:46 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]

    P.S. wczoraj 4 nowe przypadki.
    5 przypadkow w calym kraju, to nadal za malo, zeby kazdego z wysoka
    goracza podejrzewac o zakazenie akurat tym wirusem i testy marnowac.

    P.S.
    https://www.fly4free.pl/polak-nie-wpuszczony-do-izra
    ela-nowe-przepisy/

    "Jeśli 14 dni przed planowaną podróżą do Izraela odwiedziliście Chiny,
    Tajlandię, Singapur, Hongkong czy Macau, nie zostaniecie wpuszczeni do
    tego kraju"

    A wczoraj mi mignelo, ze Polakow nie wpuszczono do samolotu do Izraela
    - ale to ponoc pomylka, byc moze wywolana powyzszym.

> [...]
    > przejeżdżają skrzyżowania na czerwonym itd, to maseczki nosi każdy.
    > nikt po mieście nie lata z gorączką, w domu siedzą i się sami

    a) tam nie bylo takiego zwyczaju? Ze sie nie kicha na ulicy, tylko
    chodzi w maseczce? Czy to bardziej w Japonii?

    b) maseczka na ulicy to dla wlasnego dobra. A tam ryzyko zarazenia
    chyba wieksze niz u nas ... na razie.

    c) dwa tygodnie zwolnienia ... tez bym tak chcial. Tylko robota sie
    sama nie zrobi, choc swoja moge akurat rownie dobrze w domu robic.
    No i kwestia wynagrodzenia :-)

    d) jeszcze moze byc presja innych pracownikow ... ktorzy nie chca sie
    zarazic.

    Nie pamietasz, jak to rok temu epidemire odry u nas wybuchaly ...
    moglo byc podobnie

    > Dojeżdżam do Incheonu.

    J.

  • 37. Data: 2020-03-07 13:35:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 06 Mar 2020 23:01:36 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > mnie zastanawia, że praktycznie z każdej historii choroby wynika 2-3
    > krotna wizyta u lekarza pierwszego kontaktu, zanim, najwyraźniej, zrobią

    Ale "tu" to gdzie ?

    Bo w Polsce wcale sie nie dziwie, ze przy byle goraczce lekarz
    rodzinny nie robi testu. Zbyt male pr-stwo zarazenia.
    Przynajmniej na razie.
    Grypa przejdzie sama w tydzien.

    potem stan sie pogarsza ... ale nie na tyle, zeby nie odeslac na
    kolejny tydzien zwolnienia.

    A smiertelnosc ten wirus ma ograniczona, 99% sie wyleczy w te 2
    tygodnie, zreszta lekarstwa i tak nie ma :-)

    Ale zaczyna sie robic sensownie
    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/najnowsze-fakty/news-szosty-przypadek-koronawirus
    a-w-polsce-potwierdzony,nId,4367926

    "Potwierdzony obecnie przypadek koronawirusa dotyczy osoby, która
    podróżowała autokarem z pierwszym pacjentem, u którego wykryto nowy
    wirus. Pacjent był wcześniej poddany kwarantannie domowej, po
    potwierdzeniu zakażenia koronawirusem został przetransportowany do
    szpitala w Ostródzie.

    Otrzymaliśmy informację o pozytywnym wyniku u jeszcze jednego pasażera
    autobusu. W związku z tym mamy w tej chwili dwa pozytywne wyniki. Tej
    pacjent był w kwarantannie domowej, teraz jest w szpitalu w Ostródzie.
    W związku z tym mamy w tej chwili kolejnego (zarażonego - red.)
    pacjenta, jednego. Pacjent czuje się dobrze. (...) Wszyscy pacjenci,
    którzy są w Polsce z potwierdzonym koronawirusem czują się względnie
    dobrze. Nie ma żadnego zagrożenia dla ich życia - podkreślił minister
    Szumowski."

    Tylko ... zarazil sie od tego pasazera w czasie wspolnej podrozy, czy
    w niektorych rejonach Niemiec jest tego juz tak duzo, ze wsrod
    wracajacych jest jak widac ok 5% zarazonych ?
    I % bedzie rosl..

    J.

  • 38. Data: 2020-03-08 12:16:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Konrad Anikiel wrote:

    > W Korei test w pakieciku (bez labu) zajmuje 10 minut, w Polsce 88 godzin. Polska
    wykonała 300 testów od grudnia, w Korei to jest norma na jedną godzinę.
    Czepiasz się nieelegancko dla samego czepiania, zamiast docenić, że
    wstaliśmy z kolan i laboratoria też się udało odzyskać:

    https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103087,25761591,wspolpr
    acownik-andrzeja-dudy-zarabia-na-koronawirusie-firma
    .html

    Pozdrawiam Piotr

  • 39. Data: 2020-03-08 15:01:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 marca 2020 12:16:54 UTC+1 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

> [...]
    >
    > https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103087,25761591,wspolpr
    acownik-andrzeja-dudy-zarabia-na-koronawirusie-firma

    W Gdańsku na lotnisku nie ma żadnych kontroli, nikt nikogo nie pyta skąd przyleciał,
    jak się czuje. Nikt nie mierzy nikomu temperatury. Lufthansa w locie MUC-GDN rozdała
    te same formularze pasażerom co na wszystkich innych swoich połączeniach (z
    niemieckiego sanepidu). Ciekawe komu je dadzą.

  • 40. Data: 2020-03-08 16:55:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 marca 2020 15:01:33 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    MUC-GDN rozdała te same formularze pasażerom co na wszystkich innych swoich
    połączeniach (z niemieckiego sanepidu). Ciekawe komu je dadzą.

    Do kogoś jednak te formularze trafiły. ktoś mi dziś od rana zaśmieca telefon takimi
    smsami: UWAGA! Ministerstwo Zdrowia: Zagrozenie koronawirusem. Zapoznaj sie z
    informacjami na stronie http://gov.pl/koronawirus lub zadzwon na infolinie: 800 190
    590.