  • Data: 2018-04-16 08:24:18
    Temat: Re: Jak wylaczac arduino?
    Od: "miumiu" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:pat5h8$ibm$1@node2.news.atman.pl...

    > Ja niczego takiego nie pisałem. Raczej sugeruję zastanowienie się jak
    > zadziała taki układ z uwzględnieniem elementów które widać w strukturze
    > portu i czy aby na pewno będzie w stanie sam się wyłączyć? Nawet (a może
    > tym bardziej?) z rezystorem?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > DD

    Tadaaa, dziala, z malymi modyfikacjami w porownaniu z moim pierwszym
    schematem. Po pierwsze ten tranzystor musi byc na lini (+) a nie na masie.
    Po drugie konieczny byl rezystor 10K miedzy G i S mosfeta, bo inaczej niski
    stan na pinie cyfrowym (oznaczajacy niski stan baterii) nie wylaczal
    urzadzenia. Po trzecie na lini od arduino od pinu analogowego musialem dac
    diode zaporowa, bo inaczej przy wylaczonym urzadzeniu plynal przez ten pin
    jakis prad zwrotny do arduino i diody kontrolne na arduino sie jarzyly co
    ciagnelo jakies 5-10mA. Sam mosfet IRLZ44N zwieksza zuzycie pradu urzadzenia
    o ok. 20mA a irlr8726 az 50mA. Wiec uzylem IRLZ44N. Tu jest ostateczny
    schamat :
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3d9d13457b590bf

    Pzdr