  • Data: 2018-08-31 23:47:21
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Z fabryki odkurzaczy w ZSRR odchodzi najstarsza pracownica.
    > Dyrektor do niej:
    > - Była pani najlepszą pracownicą, w dowód uznania otrzymuje
    > pani Order Przodownika Pracy.
    > - A czy nie mogłabym w zamian dostać odkurzacza?
    > - Nie ma pani odkurzacza? Ani jednego pani nie wyniosła?
    > - Wyniosłam, wyniosłam, kilkadziesiąt, ale co w domu złożyłam
    > to mi zawsze Kałasznikow wychodził!

    Anegdota znana i wielokrotnie dostosowywana do tzw. warunków
    lokalnych, do różnych zakładów przemysłowych. A teraz będzie
    opowieść prawdziwa. Za czasów PRL przemysł produkował rozmaitą
    tandetę. Ale akurat dziurki w butach (nie w podeszwie, tylko te
    do sznurowadeł) zwykle były perfekcyjnie obrobione mosiądzem
    wysokiej jakości. Pytanie, dlaczego? Ano były one robione na
    maszynach, na których utrzymanie nie brakowało nigdy pieniędzy.
    Trzaskały te okucia z prędkościa karabinu maszynowego, ale w
    ciągu kilku godzin można było je przekonfigurować do produkcji
    amunicji.

    Jarek

    --
    -- Czy może nam pani powiedzieć, na terenie jakiego zakładu
    się obecnie znajdujemy?