  • 371. Data: 2018-08-28 13:37:27
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 13:06, J.F. pisze:

    > Nie - u kolegi w mieszkaniu.

    No to musiałem coś przegapić.
    Pisał, że w gniazdku w łazience jest podłączony jakiś dodatkowy drut
    (rozumiałem, że nie telefoniczny, tylko zwykły elektryczny), w który
    wpływa ten prąd i potem znalazł ten prąd w kablu telefonicznym na
    klatce, a miejsce połączenia w skrzynce pod kłódką. Tak to zapamiętałem.
    P.G.

  • 372. Data: 2018-08-28 14:05:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Aug 2018 13:37:27 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > wpływa ten prąd i potem znalazł ten prąd w kablu telefonicznym na
    > klatce, a miejsce połączenia w skrzynce pod kłódką. Tak to zapamiętałem.

    Na ile zrozumialem - gdzies sie laczy z typowym kablem, ktorym w tym
    bloku rozprowadzano telefony.

    Bo na fotkach ... w lazience to jednak zwyczajny 3-zylowy kabel
    instalacyjny, watpliwe, aby telefoniarze takim ciagneli.

    Z ciekawosci przesledzilbym ten telefoniczny kabel, gdzie on sie laczy
    w mieszkaniu .

    J.

  • 373. Data: 2018-08-28 14:06:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 13:37, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wpływa ten prąd i potem znalazł ten prąd w kablu telefonicznym na
    > klatce, a miejsce połączenia w skrzynce pod kłódką. Tak to zapamiętałem.

    Dobrze zapamiętałeś. Nawet fotki są.

    Robert

  • 374. Data: 2018-08-28 14:43:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Dobrze zapamiętałeś. Nawet fotki są.

    Nie zapamiętałem co to za skrzynka pod kłódką. Przypuszczałem, że Tepsa
    (czy Orange) dlatego nie pasowało mi "Tepsa się na pewno wyprze".
    P.G.

  • 375. Data: 2018-08-28 14:55:07
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 04:27:15 UTC-5 użytkownik Queequeg napisał:
    > s...@g...com wrote:
    >
    > Najgorsze jest to że nie wiem, od kiedy ten prąd był ciągnięty.
    > Właścicielka twierdzi, że jak mieszkanie stało puste, to nie było
    > zawyżonego poboru. Nie mam powodów, żeby jej nie wierzyć. Tylko znów --
    > nie wiem czy to były odczyty, czy płaciła prognozę... dlatego będę chciał
    > zobaczyć rachunki.

    Ale wtedy bezpieczniki mogly byc wylaczone. I by sie zgadzalo...

> [...]
    > tabletu nie naprawił... cóż, nie znam się), był elektryk i tyle. Ile wziął
    > ode mnie ten "elektryk"... ten temat nie był poruszany, ale zawsze może
    > być.
    >
    > Tyle że mi nie zależy na wydojeniu właścicielki za konsulting (choć byłoby
    > to sprawiedliwe, w końcu to jest mój prywatny czas) tylko na uzyskaniu
    > zwrotu za prąd, którego nie zużyłem...
    >
    > Osobna kwestia to to, czy Orange mogło np. odłączyć nieużywaną linię i
    > uziemić ją, żeby nie wisiała w powietrzu. To już pytanie raczej na
    > pl.misc.telefonia, chociaż tam mały ruch...

    Ja z tym konsultingiem to tylko tak, dla podkreslenia faktu ze obie strony w sumie
    mogly by miec powody do roszczen.

    PS.
    Po przedumaniu wyszlo mi ze nie kłekłeg tylko kłikłik/kwikkwik :)

  • 376. Data: 2018-08-28 17:17:23
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Na ile zrozumialem - gdzies sie laczy z typowym kablem, ktorym w tym
    > bloku rozprowadzano telefony.

    Dokładnie.

    1. Do gniazdka w łazience dochodzą dwa białe, trzyżyłowe kable (typowe
    zasilające)

    2. W gniazdku w łazience oba były połączone razem (dwa brązowe do jednego
    złącza, dwa niebieskie do drugiego, żółto-zielony nie podłączony w ogóle,
    taka uziom dla optymistów)

    3. Jednym z tych trzyżyłowych kabli idzie prąd z instalacji elektrycznej
    do gniazdka, tego kabla się nie czepiamy

    4. Drugim z tych trzyżyłowych kabli prąd z instalacji ucieka, i on jest
    przedmiotem moich / naszych rozmyślań :)

    5. Gdzieś na drodze od gniazdka (biały kabel) do szachtu na klatce (czarny
    kabel) następuje jakaś magia polegająca na połączeniu tych kabli. Nie
    doszedłem jeszcze gdzie (ale też specjalnie nie szukałem, może to błąd)

    6. Czarny, dwużyłowy kabel w szachcie konserwator zidentyfikował jako
    stary kabel telefoniczny

    7. Kabel telefoniczny jest skręcony z zielonymi, pojedynczymi drutami
    (podobno tak tu były robione telefony; jest jeszcze kilka innych takich
    pojedynczych drutów, pewnie od innych mieszkań)

    8. Te zielone, pojedyncze druty idą piętro niżej, do szachtu na parterze

    9. W szachcie na parterze dzieje się *coś* (nie wiem co, bo szacht jest
    zamknięty na kłódkę) i te zielone, pojedyncze druty łączą się ze skrętką

    10. Skrętka wychodzi z szachtu i wchodzi do (również zamkniętej) skrzynki
    Orange (TP)

    Zakładam że wszystko od punktu 6 jest prawidłowe, tzn. kiedyś był tak
    podłączony telefon. Zakładam że jakiś tytan intelektu, któremu był
    powierzony remont, wykonał punkty 4 i 5.

    > Z ciekawosci przesledzilbym ten telefoniczny kabel, gdzie on sie laczy
    > w mieszkaniu .

    Poszukam jeszcze. Stan tego połączenia (może skręcone razem, a może
    dociśnięte / przytrzaśnięte / przetarte?) też może sporo powiedzieć...

  • 377. Data: 2018-08-28 17:18:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Nie zapamiętałem co to za skrzynka pod kłódką. Przypuszczałem, że Tepsa
    > (czy Orange) dlatego nie pasowało mi "Tepsa się na pewno wyprze".

    Dobrze zapamiętałeś :) Ale wygląda na to, że tam po prostu wchodzi stary
    telefon, który ktoś radośnie podpiął pod instalację elektryczną.

    Nie można za to winić Orange...

  • 378. Data: 2018-08-28 17:36:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 17:17, Queequeg pisze:
> [...]
    > doszedłem jeszcze gdzie (ale też specjalnie nie szukałem, może to błąd)
    >
    > 6. Czarny, dwużyłowy kabel w szachcie konserwator zidentyfikował jako

    Do tej pory rozumiałem, że zarówno ten biały jak i ten czarny to kable
    elektryczne. Skoro ten czarny to telefoniczny to najciekawsze jest to
    czego nie szukałeś.

    Może gdzieś był telefon bezprzewodowy (doprowadzone zasilanie i
    telefon). Ktoś zatynkowywał to miejsce i skręcił wszystko ze sobą.
    Głupie, ale zawsze jakaś hipoteza.
    P.G.

  • 379. Data: 2018-08-28 21:32:40
    Od: ZeN <z...@n...pl>

> [...]

    > Poszukam jeszcze. Stan tego połączenia (może skręcone razem, a może
    > dociśnięte / przytrzaśnięte / przetarte?) też może sporo powiedzieć...

    Koniecznie sprawdź do którego mieszkania prowadzi ten telefoniczny -
    najprawdopodobniej jest tak, że jakiś "magik" wykorzystał go jako
    łączówkę, a urządzenie które "kradnie" ci prąd ma podłączone do gniazda
    telefonicznego u siebie w domu...

    ZeN

  • 380. Data: 2018-08-28 21:45:35
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Do tej pory rozumiałem, że zarówno ten biały jak i ten czarny to kable
    > elektryczne. Skoro ten czarny to telefoniczny to najciekawsze jest to
    > czego nie szukałeś.

    Jak dla mnie to ten czarny wygląda jak zwykły kabel ogólnego
    przeznaczenia:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/pajeczyna.jpg

    To ten do którego dokręcone są te zielone (i zaizolowane).

    > Może gdzieś był telefon bezprzewodowy (doprowadzone zasilanie i
    > telefon). Ktoś zatynkowywał to miejsce i skręcił wszystko ze sobą.
    > Głupie, ale zawsze jakaś hipoteza.

    Hmm, o tym nie pomyślałem... ale też możliwe.