  • 61. Data: 2018-08-11 09:39:50
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-11 o 09:24, Uzytkownik pisze:
    > Sprawdź czy czasami ten przewód nie jest podłączony do podłogówki
    > elektrycznej, albo grzałki w grzejniku drabinkowym.
    Jak podłogówka czy jakieś grzanie rur, rynien to rezystancja powinna
    zmaleć po wystudzeniu.

    Robert

  • 62. Data: 2018-08-11 11:50:14
    Od: "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    > Dobrze, że fazy nie było na bolcu. :-) Ja się spotkałem z
    > mieszkaniem, gdzie po remoncie część gniazd miała fazę na bolcu.

    Ano mnie tak właśnie "dotknęło", gdy na obudowach różnych sprzętów
    pojawiła się faza. Świeżo po remoncie i rozbudowie instalacji
    elektrycznej. "Fachowiec" zamienił przewody, gdy coś poprawiał w tablicy
    rozdzielczej. A przedtem sam porobił w tym pomieszczeniu "uziemienia",
    uzyskując je z dwóch przewodów doprowadzających, czyli bez przewodu
    "zerującego"...

    Bardzo był potem skruszony. No a ja miałem trochę szczęścia, że
    skończyło się na mrowieniu od metalowej obudowy wiertarki, którą tego
    samego dnia rozbierałem, i pieczołowicie poprawiłem to, że obudowa *nie*
    była (wcześniej) podpięta do uziemienia. Spory zbieg okoliczności, prawda?

    Ha, mogło być niewesoło!

    --
    Goszyści, zamiast rzetelnego programu nakierowanego na rozwój
    gospodarczy -- serwują pasztet dobrze brzmiących hasełek, których

  • 63. Data: 2018-08-11 12:58:40
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.08.2018 o 15:20, TurboPascal pisze:
> [...]
    jedno gniazdko jest teraz u sąsiada...

> [...]
    się,
    > pomimo że wszystkie krany są zakręcone. Zaczął więc zamykać na stałe główny zawór.
    > Po kilku dniach przybiegli z administracji i co się okazało? W łazience był pion z
    jednym tylko odejściem
    > (tam założono wodomierz), do którego podłączono w jakimś mało widocznym miejscu
    także przylegającą łazienkę
    > z sąsiedniej klatki schodowej i wodomierz opomiarowywał od razu obydwa mieszkania.
    > Tak budowano za Bieruta - jeden pion na dwie klatki schodowe...

    To może wyłączyć prąd i popatrzyć na reakcję? Można zapukać i zapytać
    czy nie ma awarii, bo u mnie nie działa, jak to stale pobiera, to może
    się wygada.

    --
    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

  • 64. Data: 2018-08-11 13:34:33
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-08-11 o 02:37, Queequeg pisze:

    > Problem już rozwiązałem (przynajmniej elektryczny, bo prawny dopiero
    > się zacznie) ale cęgi się przydadzą tak czy inaczej, więc jeśli
    > nadal aktualne to chętnie. Niekoniecznie za samą wysyłkę, z kasą nie
    > jest u mnie tak źle :) Ile byś za nie chciał, żebyś nie czuł się
    > pokrzywdzony?

    Leżą u mnie bezużytecznie, w przydasiach, ale mam też pełne cęgi, tzn.
    już zintegrowane z miernikiem, wyskalowane, legalizowane i jeszcze
    coś-tam ~ane :)
    Tedy te podłączane do miernika nie są mi potrzebne, ale trzymałem
    właśnie dla kogoś, komu się przydadzą, to nie jest dla mnie "towar
    handlowy", oddam za koszty przesyłki w systemie "za przesyłkę płaci
    nadawca". Ale muszę jeszcze sprawdzić, ile taka forma kosztuje, dam Ci
    znać w poniedziałek. Podaj mi adres na:
    dr.dab85[małpeczka]gmail[kropeczka]com
    - wszak gdybyś mieszkał gdzieś w moich okolicach, to kurier *chyba*
    policzy mniej...

  • 65. Data: 2018-08-11 14:15:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-10 o 00:02, Queequeg pisze:

    > (i wyszlo po linkach, czyja inkarnacja jest Queequeg :) zmienilem z
    > nazwiska, zeby Google za duzo nie indeksowalo)

    Huh A.W. :) z filmu też wynika, że trzeba iść "po kablu" a później znika :]

    Odpowiedź znałeś od samego początku :D

    Tak nawiasem, NIGDY nie spotkałem się z przypadkiem (ani znajomi
    elektrycy), żeby równo 1,6 A 230V znikało w ścianie w sensie przebicia,
    bez temperatury, iskrzenia, napięcia "krokowego" itp, czyli bez
    dodatkowych efektów. Jak dla mnie, to świadome działanie "złodzieja".

    Przy okazji, prosty przyrząd, którego często używam do szukania kabli:
    https://sklep.delta.poznan.pl/miernik-przewodow-ms-6
    812_l1_p5953.html

    --
    LordBluzg(R)

  • 66. Data: 2018-08-11 17:33:20
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 9 sierpnia 2018 22:35:02 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > A nie prościej użyć zwykłej żarówki 15-25W?
    > Odpina się przewód danego obwodu i wpina szeregowo w obwód tą żarówkę.
    > Jak obwód będzie obciążony, to żarówka się zaświeci.

    To absolutnie nie może być zwykła żarówka 230V. Należy użyć żarówkę samochodową 12V
    od świateł mijania lub długich - taką 55-65W.
    Odłoży się na niej tylko kilka woltów - powinna się lekko żarzyć - i można będzie
    zaobserwować, czy prąd jest "kradziony na okrągło",
    czy tylko w pewnych godzinach. Kilka dni śledztwa nie zuboży mocno kieszeni, a może
    być ciekawe...

    Jeżeli prąd jest pobierany bez żadnych dłuższych przerw, to popuszczając wodze
    fantazji może to być:
    - pacjent podłączony na stałe do respiratora lub sztucznej nerki,
    - terrarium z gadem wężem boa,
    - niewielka plantacja "maryśki",
    - mały amatorski kopacz bitcoinów.

  • 67. Data: 2018-08-11 20:34:59
    Temat: Re: OT - Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 11.08.2018 o 08:40, Uzytkownik pisze:

    > Kolega Kaczin to chyba były moderator ze znanego portalu.
    >
    > Ciesz się, że nie dostałeś upomnienia, albo nie zostałeś zbanowany :)

    A co? Wyrzucili cię, bo nie umiesz pisać po polsku? :)

    --
    Kaczin

  • 68. Data: 2018-08-11 21:46:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 11 sierpnia 2018 20:35:00 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:

    > A co? Wyrzucili cię, bo nie umiesz pisać po polsku? :)

    Daruj Sobie zachowania w stylu moderatora z Elektrody
    Tu poważna grupa jest

  • 69. Data: 2018-08-11 22:03:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A ten bialy to idzie w znane ci miejsce ?

    Tak, dorobiłem go ja (wersja prawdziwa) lub elektryk (wersja oficjalna) do
    routera w pawlaczu.

    > Nie, z autotransformatorem :-)

    Lepiej jednak strzelić z działa prawnego ;)

    > Ale on moze byc nieswiadomy. Choc jak piszesz o okolicy ..

    Może jest, może nie jest. Póki co jednak odłączyłem. Rano sprawdziłem (na
    chwilę podłączyłem) i prąd był taki sam (od razu skoczył do 1.61A).

    > Albo po kuciu scian sie zorientujesz gdzie prad plynal :-)

    To ewidentnie kolejny etap :)

    > Bardziej z ciekawosci - nadal nie bedziesz wiedzial gdzie plynie.

    No tak. Trochę się zdezaktualizowało, bo już wiem więcej (choć nadal nie
    wiem, gdzie ten kabel idzie, on gdzieś ginie a na klatce już nie mogę go
    zlokalizować).

    > 360W to sporo.
    > A sprawdzales, czy licznik dobrze wyskalowany ?
    > Podlacz na innym obwodzie tylko jedna zarowke ...

    Wiesz, jeśli po włączeniu bezpiecznika, za którym nic nie jest podpięte,
    licznik nagle zaczyna mierzyć, to na pewno coś jest na rzeczy :)

    > Jak to jakis silnik czy transformator, to zadymi :-)

    I jeszcze płacić złodziejowi będę musiał :) lub sąsiadowi, który o niczym
    nie wie.

    Przy rozłączaniu tego pojawia się mała, niebieska iskra, wygląda to jakby
    była tam jakaś niewielka indukcyjność.

    > 360W w uplywie ?

    Fakt... to by pożar był.

    > Dzwonisz, zglaszasz, moze przyjda. To w koncu ich licznik zle liczy
    > :-) Ale pewnie stwierdza, ze instaalacja w mieszkaniu juz ich nie
    > interesuje.

    Dzwoniłem do właścicielki. Twierdzą, że ich interesuje, ale jak wszystko
    jest OK, to 105 zł za nieuzasadnioną wizytę. Umówiła ich na poniedziałek
    na wieczór, zobaczymy...

  • 70. Data: 2018-08-11 22:07:14
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    tck <t...@t...wytnij.net.pl> wrote:

    > jaka profi szyna łącząca zasilanie esów:)

    Tu ogólnie cała instalacja jest "profi" :)

    Esy zdaje się też powinny być odwrotnie, nie?

    > czy ja dobrze widzę, że z zabezpieczeń wychodzi 5 przewodów? skrajne po
    > jednym i 3 ze środkowego?
    > neutralnych jest 4, a PE wisi pewnie w powietrzu....

    Oryginalnie z zabezpieczeń wychodziły 3 przewody fazowe, a z szyny na dole
    3x N i 3x PE. Ja dopiąłem jeden fazowy do środkowego esa i jeden neutralny
    do szyny (to ten biały, dwużyłowy), żeby zrobić dodatkowe gniazdko dla
    routera. Sam zasilacz nie ma PE, więc nie łączyłem PE.