  • 21. Data: 2011-02-10 16:27:31
    Temat: Re: Jak zrobic zasilanie ruchomej plytki.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 01:23:39 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    >Dobre, ubaw po pachy. Robileś kiedyś coś takiego? Masz jakieś przygotowanie
    >teoretyczne i praktyczne? To grupa inżynieria czy pokój z drzwiami bez klamki
    >do ktorego jedzenie na łopacie wsuwają?

    A co - nigdy nie widziales odwrotnie zamocowanego lozyska ? :-)

    J.

  • 22. Data: 2011-02-10 16:31:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011 01:02:06 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    >Lecz się facet na nogi. Na glowę nie warto. Ktoś chce sobie coś urzeźbić dla
    >zabawy a ty mu z kosztami na poziomie 7 tysięcy wyskakujesz. I tak nie zrobi.

    Co sobie chce urzezbic i w jakim celu ... to nie napisal.
    Moze sie okazac ze bedzie sie musial z cena przeprosic.

    >Ja bym miał problem jak by to coś ważyło wiecej niż nic i mialo bardzo szybko
    >się obracać. Niejeden szlifierz posrał się ze strachu jak nie odwirował tarczy
    >z chłodziwa po pracy i jak następnego dnia 10 tonowa szlifiera zaczęlą życ
    >wląsnym życiem zanim nie odwitowała wody z tarczy . 4000 tysiace na minutę to
    >dla amatora jest bardzo dużo zwłaszcza jak tam być co coś waży.

    Ale chyba nie podejrzewasz ze kolega sobie dla zabawy 10 ton urzezbi ?

    Zwykla sokowirowka ma 3000 i jakos soczek z marchewki odwirowuje :-)

    J.

  • 23. Data: 2011-02-11 05:52:46
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-10 17:31, J.F. pisze:

    > Zwykla sokowirowka ma 3000 i jakos soczek z marchewki odwirowuje :-)

    6.000 i więcej.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2011-02-11 12:53:34
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale chyba nie podejrzewasz ze kolega sobie dla zabawy 10 ton urzezbi ?
    >
    > Zwykla sokowirowka ma 3000 i jakos soczek z marchewki odwirowuje :-)

    Napisaleś tak jakbyś tylko Ty mial sokowirówkę. Odwiruje bo w miarę rowno
    rozklada na sitku to co starła. Ale wystarcza malutki nie starty kawalek z
    końca marchewki żeby nieprzyjemnie podskoczyła i zadrżala. 5 cm od osi kawalek
    marchweki prawie nic nie ważący i duże jak na wirowkę drgania spowodowane
    niewyażeniem. coś co będzie wazylo 2 deko przy obrotach jak w sokowiroce i
    przy takim samym odsunięciu od osi rozpieprzy ją. Zresztą po co gdybać jak
    mozna policzyć do dowolnego miejsca po przecinku.

  • 25. Data: 2011-02-11 13:44:10
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    J.F. wrote:

    > Co sobie chce urzezbic i w jakim celu ... to nie napisal.

    Jak zacznie działać, to napiszę :) Ale to nic nadzwyczajnego...

    > Moze sie okazac ze bedzie sie musial z cena przeprosic.

    Mam nadzieję, że nie aż tyle...

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 26. Data: 2011-02-11 13:52:13
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    J.F. wrote:

    > Albo nawet nie robic - przymocowac gotowy silniczek za oske do
    > obudowy, a plytke przylutowac do zaciskow.
    > Krecic z drugiej strony, albo paskiem po obwodzie.

    A jak ja mam szukać tego silnika, żeby mi przy założonych
    obrotach akurat te 5V wyszło?
    Jakąś stabilizację zasilania (i bezpiecznik) na płytce mam.

  • 27. Data: 2011-02-11 15:19:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 12:53:34 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    >Napisaleś tak jakbyś tylko Ty mial sokowirówkę. Odwiruje bo w miarę rowno
    >rozklada na sitku to co starła. Ale wystarcza malutki nie starty kawalek z
    >końca marchewki żeby nieprzyjemnie podskoczyła i zadrżala.

    No i co potem ? Do akcji wkraczaja nano-robociki i rozkladaja koniec
    marchewki rowno po obwodzie ?

> [...]
    >przy takim samym odsunięciu od osi rozpieprzy ją. Zresztą po co gdybać jak
    >mozna policzyć do dowolnego miejsca po przecinku.

    No to wywazy i nie bedzie musial liczyc.

  • 28. Data: 2011-02-11 16:06:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 11 Lut, 13:52, Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> wrote:

    > A jak ja mam szukać tego silnika, żeby mi przy założonych
    > obrotach akurat te 5V wyszło?
    > Jakąś stabilizację zasilania (i bezpiecznik) na płytce mam.

    Nie bardzo widze tego rozwiazania. Silniki maja lozyskowanie takie
    zeby utrzymac wirnik (wywazony!). Stojan ma zupelnie inna mase,
    inaczej rozlozona, no i nikt nie martwi sie wywazaniem stojana.
    Zreszta rozwiazujesz problem zasilania wirujacego krazka przez problem
    zasilania wirujacego stojana.
    Konrad

  • 29. Data: 2011-02-11 18:35:29
    Od: "t-1" <t...@0...pl>

    Powieś płytkę na jakimś małym alternatorze.
    A unieruchomiony wirnik niech będzie osią obrotu.