  • Data: 2020-01-18 18:29:52
    Temat: Re: Jaka karta graficzna do starszego Sandy Bridge?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ok, karta graficzne zainstalowana. Nie obeszło się bez problemów i
    dodatkowych inwestycji...

    Po pierwsze odpuściłem sobie korzystanie z posiadanego zasilacza - co
    prawda był niby na 500W, ale nie miał nawet dostarczającej liczby złącz
    molex, żeby kombinowanie z przejściówkami miało sens, a nie chciałem
    łączyć kaskadowo kolejnych kabelków.

    Komputer dorobił się więc nowego, 700W zasilacza.

    Po rozkręceniu obudowy odkryłem jeszcze jeden problem - karta kolidowała
    z "koszukiem" na dyski twarde 3,5". Musiałem się go pozbyć (trzeba było
    rozwiercić kilka nitów" ale odzyskałem trochę miejsca i kartę dało się
    zainstalować. dyski leżą na razie na dnie obudowy, ale docelowo kupię
    szyny do montażu w slotach 5,25".

    Kolejny problem okazał się być bardziej dotkliwy - okazuje się, że byłem
    mylnie przekonany co do tego, że mój jeden z moich monitorów (w dodatku
    ten większy) posiada wejście DVI. Niestety, ma tylko VGA...

    Karta posiada tylko DVI-D, a więc tanie przejściówka nie zadziała.

    Po zainstalowaniu karty i sterowników nvidii pod Debianem system
    przestał widzieć monitory podłączone do zintegrowanej grafiki - widoczny
    jest tylko ten mniejszy, w tej chwili podłączony do GTX-a.

    Wygląda na to, że czeka mnie zakup nieco nowszego monitora, ale do tego
    czasu chciałbym przywrócić pracę dwumonitorową. A więc:

    1. Czy istnieje jakiś sposób, żeby Debian zaczął widzieć dwa monitory
    podłączone do dwóch róznych kart? Dodam, że lshd -c video pokazuje
    zarwno GTX-a jak i zintegrowany układ i960.
    2. Czy można tymczasowo deaktywować GTX-a, bez jego fizycznego
    demontażu, przerzucając zadanie wyświetlania na zintegrowany układ
    graficzny/