    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaka nagrywarka DVD?
    Date: Sat, 9 Dec 2017 14:05:12 +0100
    <5a2a90d9$0$21645$b1db1813$9b5b41c2@news.astraweb.com>

    W dniu 2017-12-08 o 14:13, jedrek pisze:

    > Czy dobrze rozumiem, że tą płytę co zamawiasz do auta to już nie jest
    > "oryginał"? :)

    Dokładnie tak :-) I właśnie o tym od samego początku piszę: nagrywana
    płyta "u kogoś" jest czytana wyśmienicie a ja na swoim sprzęcie nie
    potrafiłem tego uczynić. Aczkolwiek już potrafię, co opisałem w innym
    wątku o prawie takim samym tytule.

    > Skąd ta różnica 400 a 1200zł?

    Ponieważ płyta ma logo Mercedesa. Jak powszechnie wiadomo,
    najcenniejszym elementem jakiegokolwiek produktu jest logotyp. Koszty
    produkcji stanowią dużo mniejszą część ceny.

    > Jedna płytka oryginalna 1200zł, a 400zł to u kogo? Jakaś kopia zrobiona
    > z oryginału?

    Pewnie tak.

    > A to nie może być 1 płytka i będziesz latał z jedną płytką do każdego auta?

    Nie, ponieważ tylko soft jest raz czytany. Mapy nawigacyjne są na bieżąco.

    > To co wgrasz, aktualizujesz tą płytką w aucie jakoś ulega zgubieniu (np.
    > po wymontowaniu akumulatora)?

    Nie.

    > Z jakich map korzysta ta nawigacja, bo bym sobie porównał co wartają te
    > mapy jeżeli chodzi o Polskę :)

    Tego nie wiem. Generalnie są one ok ale szału nie ma. W miastach raczej
    nie zdarzyło mi się aby nie doprowadziły mnie one pod żądany numer domu.
    Ale z drugiej strony, jakieś 3 lata temu pociągnięto w pobliżu mojego
    miejsca zamieszkania ulicę łączącą osiedla 2 miast. Nie jest to żadna
    podrzędna dróżka lecz codziennie zakorkowana dużą ilością aut jezdnia.
    Na mapach wciąż jej brak. W Googlach pojawiła się już dawno.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek