    From: Chris <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki dysk do 'NAS-a' jednodyskowego?
    Date: Fri, 22 Jul 2016 21:56:11 +0200

    W dniu 2016-07-22 o 16:59, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zamówiłem urządzenie sieciowe, do którego można włożyć dysk twardy (1x SATA 3,5''),
    lista "kompatybilnych" ('following list of HDD drives have been reported to work
    with') jest na stronie producenta:
    > http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/21554
    > Interesuje mnie pojemność 3TB, czyli wg listy:

    Ja mam takie w QNAP:

    http://www.seagate.com/pl/pl/products/media-video-st
    orage/surveillance-drives/video-3-5-hdd/?sku=ST2000V
    M003

    Działa już chyba ze 3 lata bez problemów.
    Ogólnie w dystrybucji jakiej siedzę ten model jest mało awaryjny.

    > Inna opcja, to wstawienie WD Red WD30EFRX (bo mam już takie w Raidzie w nasie, więc
    jakby co byłaby ta sztuka na zapas), ale wydaje mi się, że dysk przeznaczony do RAID
    nie będzie dobry jako samodzielny (samodzielny powienien być bardziej "uparty" do
    odczytu wątpliwego sektora i go jak potrzeba trochę porzeźbić, czego nie zrobi dysk
    do Raid), no i Red (510 zł) jest ok. 150 zł droższy od Toshiby (360 zł) a to duża
    różnica.
    > Jest jeszcze nowa seria dysków WD do archiwizowania z dobra relacją pojemności do
    ceny, ale to raczej do nagrania paru terabajtów danych i do sejfu na pół roku?
    > Co myślicie?

    Gdyby nie dobra cena jaką miałem na tego Seagate to brał bym WD RED.
    Dodam że brat w NAS-ach (Qnap, Synology) używa tylko dysków WD RED i
    spisują się do tej pory bardzo dobrze. Jedyny problem był z pierwszą
    dostawą do PL ale to było wieki temu. Ogólnie ma ich już chyba ze 20 sztuk.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl