    From: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki dysk do 'NAS-a' jednodyskowego?
    Date: Sun, 24 Jul 2016 13:38:45 +0200

    WD Green (już nie produkowane?) w tej chwili nie są wiele tańsze od WD Red.
    Natomiast od WD tańsze są Toshiba i Seagate do desktopów.
    Istotą mojego pytania jest charakter pracy dysku sieciowego (1-dyskowego 'NAS-a'):
    czy odpowiada NAS-owi, czy desktopowi?
    Użytkownicy tego Netgeara WNDR4700 mylą się w zeznaniach, czy HDD w nim usypia, czy
    nie (może to kwestia aktualizacji firmware - chciałbym, żeby usypiał, bo potrzeba
    dostępu do tych plików będzie sporadyczna: codzienne obejrzenie filmu lub okazjonalny
    zapis/odzyskanie backupu).
    A może dla dysku najbardziej istotne jest, że nie jest w RAID (zapomniałem nazwy
    funkcji ograniczenia czasu odczytu błędnego sektora)?
    W moim 2-dyskowym NAS-ie (mimo ustawienia w setupie czasu na 20 minut) Redy w ogóle
    nie usypiają, choć nie wiem, czy zależy to akurat od modelu dysków.

    -----
    WD Green nie polecałbym do NASa.