eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJakiego darmowego programu do rysunku technicznego używacie? › Re: Jakiego darmowego programu do rysunku technicznego używacie?
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakiego darmowego programu do rysunku technicznego używacie?
    Date: Tue, 16 May 2017 13:25:06 +0200

    W dniu 2017-05-16 o 13:04, jacek pozniak pisze:

    > Inkscape, chociaż nie wiem jak wymiarowanie w nim chodzi bo nie używam do
    > nieautomatycznej obróbki detali.

    Jestem prawie pewien, że nie chodzi :).

    Kiedyś zrobiłem rysunek jakiejś płytki montażowej i jakiś mechanik nam
    to wykonywał. Potem nam wyszło, że prościej/taniej będzie zastąpić to
    płytką PCB z całkowicie wytrawioną miedzią. Wymiarowanie przestało być
    potrzebne bo wychodziły gerbery.

    Teraz, przy innym projekcie mam sytuację odwrotną. Założyłem, że zrobimy
    to PCB (ma być sztywne więc 3mm) więc miałem projekt pod Protelem, ale
    że potrzebujemy tylko kilka sztuk więc pomysł, że potrzeba rysunku dla
    mechanika i chyba będzie to z duraluminium 2mm, może 3mm.

    Twoja wypowiedź naprowadziła mnie na myśl, że błądzę i może pytam nie o
    to co powinienem. Może ja wcale nie potrezbuję takiego rysunku.

    Możesz mi naświetlić w kilku zdaniach jak to się robi automatycznie.

    Z Protela dla gołego PCB potrzebuję (w uproszczeniu) obrys i owiert.

    Jak to się robi pod Inkscape?
    W jaki sposób nanoszę otwory aby dostać jakiś plik owiertu?
    Jakie pliki należy wypuszczać z Inkscape?
    P.G.