eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!85.1
    2.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.fr7!futt
    er-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    Subject: Re: Kable. Regulator.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <ph05p7$d2v$3@news.mixmin.net>
    <5b33b37b$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b34031c$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b3418bc$0$683$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b347e46$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b348f91$0$676$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b3496a2$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b349da1$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b34ac01$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b3aa7f8$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5b3b3499$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b3b4723$0$613$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5b3b801b$0$591$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <5b3baab7$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5b3be989$0$596$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 4 Jul 2018 08:18:59 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 40
    Message-ID: <5b3c66f6$0$585$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
    X-Trace: 1530685174 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 585 31.42.14.107:62834
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4722
    X-Received-Body-CRC: 4269335212
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635187
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-07-04 o 02:08, Zenek Kapelinder pisze:
    > To ze duzo napiszesz znaczy ze duzo napisales i nic wiecej. Kazdy kto ci wierzy
    robi to na wlasna odpowiedzialnosc. Dalej uwazam ze nie masz pojecia o alternatorach
    i zjawiskach jakie w nich zachodza.

    Ty natomiast nie masz pojęcia o środowisku pracy tych alternatorów i
    dalej nie rozumiesz gdzie tkwi problem.
    Poza tym moje porady nie są szkodliwe, a twoje tak. Każdy kto ci wierzy
    robi to na własna odpowiedzialność !!!

    > Mam dobre serce i dam ci ostatnia szanse na zrozumienie jak dziala autoregulacja
    alternatora. Napisz dlaczego charakterystyka pradowa alternatora w pewnym miejscu z
    ostro wznoszacej zmienia sie w plaska?

    Ale ja z tym nie polemizują i od samego początku przyznaję ci rację. Po
    co dalej próbujesz mnie przekonywać do tego o czym jestem przekonany?

    > Oraz dlaczego w motocyklach stosuje sie metode zwierania alternatora do masy zeby
    ograniczyc napiecie wyjsciowe. W motocyklach alternatory zawsze pracuja z moca
    maksymalna i nic im sie z tego powodu nie dzieje? Nie robia w nich uzwojen 5 razy
    grubszym drutem ani nie zakladaja 5 razy wiekszego prostownika. I jakis sie
    motocyklowe alternatory nie pala zywym ogniem. Jak sadzisz gdzie jest myk ze moc
    tracona w alternatorze motocyklowym nie rosnie pomimo ze zawsze pracuje z moca
    maksymalna?

    Nie porównuj popierdółki alternatora motocyklowego regulowanego reglerem
    do alternatora w samochodzie. Po pierwsze alternator motocyklowy to
    maksymalnie moc kilkuset watów, a ponadto jest tak zbudowany, że karkasy
    i rdzenie cewek zatopione są w aluminiowej konstrukcji (koszu), która
    przylega do obudowy silnika, zapewniając tym samym idealne chłodzenie i
    odbiór ciepła. Dzięki dobrej przewodności cieplnej aluminium cewki mają
    wręcz idealne chłodzenie. Aby zapewnić dobry kontakt termiczny to
    powierzchnie przylegania koszyka i obudowy silnika smaruje się pastą
    termoprzewodzącą.

    Alternator w samochodzie to urządzenie autonomiczne, którego maksymalna
    moc może sięgać kilku kW. Kontakt z chłodzoną obudową silnika jest
    niewielki poprzez uchwyty. Półprzewodniki w takim alternatorze oddają
    ciepło do obudowy alternatora, a alternator ten skazany jest praktycznie
    tylko na chłodzenie powietrzem. Siłą rzeczy moc oddawana w alternatorze
    samochodowym w postaci ciepła jest kilkakrotnie wyższa. W niektórych
    samochodach alternatory muszą być wyposażane w chłodzenie wodne. Jak
    myślisz dlaczego?

    Weź jeszcze pod uwagę to, że ja mierzyłem tylko temperaturę obudowy
    alternatora, a temperatura półprzewodników jest znacznie wyższa. Jeżeli
    temperatura obudowy jest bliska 110'C to złącza półprzewodników osiągają
    temperaturę o kilkadziesiąt stopni wyższą 130-140'C. Są to naprawdę
    warunki ekstremalne dla elektroniki.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: