  • Data: 2018-07-18 11:03:19
    Temat: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-07-17 o 23:41, Janusz pisze:

    >Nie. PRĄD a nie napięcie powoduje gazowanie.

    Napiecie. Jak napiecie jest za male, to prad nie poplynie i gazowania
    nie bedzie.
    Oczywiscie przy naladowanym aku.

    >Akumulator o pojemności 100AH ładujesz prądem 10A przez 100 godzin.
    >Jakie jest jego stan?

    >Akumulator 100AH ładujesz prądem 1A przez 100 godzin.
    >Napięcie ładowania przy obu jest mierzone bez obciążenia na
    >prostowniku i wynosi 18V.

    >Tutaj odpowiedz, która opcja uszkodzi akumulator, bo przecież
    >napięcie w obu przypadkach jest takie samo.

    Bez obciazenia prostownika.

    Ale z ciekawosci mozesz przeprowadzic test - nowy, a przynajmniej
    sprawny, 100Ah akumulator, rozladowany, podlacz do niego 18V, ale tak
    zeby bylo 18V caly czas ... i zobacz czy gazuje ...

    >Bredzisz. Mają ograniczenie, bo napięcie nie wzrasta do
    >nieskończoności.

    Jak sam piszesz - 20V.

    >Może ono być wysokie ale sam prąd jest tutaj ograniczony i nie wynosi
    >milion amper a najwyżej 4!...bo więcej nie może bo taki jest przekrój
    >drutu na uzwojeniu wtórnym transformatora (trudne słowo dla Zenka:
    >TOROIDALNEGO).

    Ja tam mam EI ...

    >Nie wiem dlaczego NIKT tutaj nie rozumie że akumulatory mają przede
    >wszystkim skalę pojemności w amperogodzinach a nie amperowoltach i
    >każdy

    Ty przede wszystkim nie rozumiesz, ze po twojej pojemnosci to zostalo
    wspomnienie.
    A teraz to z tych 100Ah zostalo moze 80, moze 50, moze 20Ah ...

    Dalej zdajesz sie celowo pomijac, ze malo kto laduje laboratoryjnym
    zasilaczem, i ten prad sie tak zmienia, ze nie ma co mierzyc stoperem
    ile godzin sie ladowal, skoro najpierw plynelo 6A, potem 5A, potem 4A,
    potem 3A ...

    >Wynika to tylko z niewiedzy i lenistwa. Jeśli akumulator ma pojemność
    >100AH to trzeba mu te 100A podać ale kurwa nie więcej i to nie
    >Niagarą ale kropelkami w postaci 10% jego znamionowej pojemności,
    >czyli najlepiej 10A przez 10h.

    To wyciagnij swoj akumulator z samochodu, rozladuj, podlacz pod
    prostownik,
    i zrob filmik po 5h, 8, 9, 10, 11 i 12 h ladowania.
    11 i 12 mozesz sobie darowac, jesli uwazasz ze to niedobre.

    > Jak podłączysz mu prostownik o napięciu 20V i prądzie MAKSYMALNYM
    > 10A to mu nic nie zrobisz przez 10 godzin bo prąd jest ograniczony i
    > CZAS też, dostanie 10 A przez 10h ale jak kurwa

    Moj "zwykly" prostownik ma napiecie szczytowe 19V, co nie przeszkadza
    mu na koniec w spadku pradu do ok 1A czy mniej.
    Na na poczatku podaje ok 5A, ale nie jest to wcale jego prad
    maksymalny, bo rozladowany aku potrafi pociagnac wiecej.

    >odłączysz go po 2 dniach to go możesz wyjebać ten akumulator bo
    >zostanie przeładowany.

    Nic mu nie bedzie po 2 dniach.
    Ale po 2 tygodniach ... moze juz masa splynac ..

    >Wniosek. CZAS ŁADOWANIA JEST KURWA RÓWNIE WAŻNY JAK WYDAJNOŚĆ
    >ŁADOWARKI.

    Zalezy.

    J.