  • 141. Data: 2018-06-03 22:48:58
    Temat: Re: Kierowca samochodu potrącił rowerzystę.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:16210171-b5e1-4a65-a9c9-206e03bb3bb9@googlegrou
    ps.com...
    On Sunday, June 3, 2018 at 10:21:49 PM UTC+2, Malkoit wrote:

    > czyli przejazd dla rowerów nie jest częścią drogi rowerowej.
    > Rowerzysta na przejeździe dla rowerów nie jedzie po drodze
    > dla rowerów.

    > ale droga dla rowerow to droga, czyli jest tam skrzyzowanie (zgodni z
    > definicja),

    "droga dla rowerów" to nie jest "droga"
    zobacz definicje w PoRD.

    "Jest tam skrzyżowanie" - czyli gdzie jest to skrzyżowanie ?
    i skrzyzowanie czego z czym ?

  • 142. Data: 2018-06-03 22:52:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 1 Jun 2018 06:14:56 +0200, w <peqh7u$p03$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    rozwiazaniem. Rowerzysta ma pierwszenstwo, mysli ze moze jechac a kierowcy nie dosc
    ze czesto nie widza szybkiego pedalarza to jeszcze nie maja szansy zareagowac jak juz
    jedzie i nawet go widac.

    > Problem jest zupełnie prosty do rozwiązania - wystarczy, żeby kierowca
    > na przejeździe dla rowerzystów spodziewał się... rowerzystów.

    Kierowca się spodziewa, ale tak się składa że często ma szanse jedynie go
    dojrzeć tylko gdy zatrzyma się i wyjdzie z samochodu.

  • 143. Data: 2018-06-03 22:53:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Jun 2018 15:58:45 +0200, w <5b13f416$0$617$65785112@news.neostrada.pl>,
    "neelix" <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Brednia. Dojeżdżający rowerzysta nie ma pierwszeństwa. Zatrzymanie przed
    > przejściem/przejazdem w odl. mniejszej niż 10 m jest złamaniem prawa. Nie
    > jeden kursant nie zdał egzaminu kiedy zatrzymał auto by "zaprosić" pieszego
    > na jezdnię.

    Naprawdę idź lepiej na miesiączkę :)))

  • 144. Data: 2018-06-03 22:54:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, June 3, 2018 at 10:49:48 PM UTC+2, Malkoit wrote:

    > "droga dla rowerów" to nie jest "droga"
    > zobacz definicje w PoRD.

    patrzylem ;)

    5) droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu rowerów,
    oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi; droga dla rowerów jest
    oddzielona o d innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za
    pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;

    > "Jest tam skrzyżowanie" - czyli gdzie jest to skrzyżowanie ?
    > i skrzyzowanie czego z czym ?

    drogi dla rowrow z droga dla samochodow

    10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich
    połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy
    przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową,
    z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub
    z drogą wewnętrzną;

    droga dla rowerow jezdnie raczej ma...

    6) jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie
    dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;

  • 145. Data: 2018-06-03 22:55:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Jun 2018 19:48:23 +0200, w
    <5b1429fc$0$31354$65785112@news.neostrada.pl>, Czarek <c...@n...fm>
    napisał(-a):

    > Czyli będę sobie chodził po chodniku przy przejściu (lub stał na
    > chodniku przy przejściu), samochód się zatrzyma i to będzie jego
    > zatrzymanie wynikające z warunków ub przepisów ruchu drogowego?
    >
    > Oddaj to swoje prawo jazdy lub weź lekcje doszkalające.

    Skąd tacy jak ty i neelix się bierzecie to ja nie wiem... Z chipsów?

  • 146. Data: 2018-06-03 22:59:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Jun 2018 20:15:13 +0200, w
    <5b143047$0$31354$65785112@news.neostrada.pl>, Czarek <c...@n...fm>
    napisał(-a):

    > Zabrakło argumentów. Brawo!
    > PS. PJ kupiłeś na stadionie w czasach jego świetności czy innym bazarze? ;-)

    Macie pierdoły:

    http://www.rp.pl/Prawo-drogowe/310269908-Sad-pieszy-
    zbliza-sie-do-pasow-kierowca-musi-zwolnic.html

    Czytać i nauczyć się.

  • 147. Data: 2018-06-03 23:00:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 12:49, Shrek pisze:

    > I to się nazywa "wtargnięcie"? Ludziki nie odróżniają przejścia od
    > przejazdu i roweru od pieszego.
    Sam jesteś "ludzik" dłużej jeżdżę niż ty lat masz. Więc odstosunkuj się
    odemnie.
    To że tam jest rzejście nie oznacza że ma bezwzględne pierwszeństwo i
    może się
    przed sam nos auta wpierdolić, szkoda że to nie był TIR, jednego durnia
    byłoby mniej.
    A tu przykład co z durniami robi ciężarówka
    https://youtu.be/usUI9MfnpJA?t=431

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 148. Data: 2018-06-03 23:08:01
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Kierowca się spodziewa, ale tak się składa że często ma szanse jedynie go
    > dojrzeć tylko gdy zatrzyma się i wyjdzie z samochodu.

    Wyjeżdżam z parkingu przez chodnik na jezdnię; z prawej nic nie widzę,
    bo zasłaniają krzaki. Zakładam, że po chodniku może zap...alać pedalarz.
    Wjeżdżam na chodnik tylko troszeczkę ok. 0,5 m i zatrzymuję sie,
    żeby pedalarz mógł zobaczyc samochód. Po 15 sek. ruszam powolutku przez
    chodnik.

  • 149. Data: 2018-06-03 23:09:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 2 Jun 2018 21:41:21 +0200, w <peurt2$n4o$20@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale ja się z tobą wyjątkowo zgadzam. Na początku się źle przyjrzałem i
    > myślałem że to droga wewnętrzna - wtdey ma ustąpić wszystkim. Ale skro
    > to skrzyżowanie to IMHO 100&% winy rowerzysty (tu akurat roweranta).

    Co za różnica? Wyjeżdża ze strefy zamieszkania -- też ma ustapić wszystkim.

  • 150. Data: 2018-06-03 23:10:59

    Sat, 2 Jun 2018 11:33:19 +0200, w <5b126462$0$622$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Nie.
    > Jezdnia.
    > Cała rzecz rozegrała się na skrzyżowaniu Wełnianego Rynku, Długiej i
    > Wąskiej.

    Chodnik. Chyba że w Bydzi latarnie stawiają na jezdniach -- to wtedy
    przepraszam.