  • 11. Data: 2009-01-03 13:52:20
    Temat: Re: Kieszeń na kilka hdd?
    Od: Kell a <k...@n...com>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):

    >A tak to nie rób - dyski też padają, więc lepiej mieć po dwa na backupy.

    Po to przeciez daje sie dyski w raidzie. np. raid-1 czy raid-5

    --
    "Jeśli wiesz wszystko, to znaczy,
    że zostałeś źle poinformowany".

  • 12. Data: 2009-01-03 13:56:01
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kell a pisze:
    > Po to przeciez daje sie dyski w raidzie. np. raid-1 czy raid-5

    Jak się raida ma :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 13. Data: 2009-01-03 15:45:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kell a pisze:
    > Po to przeciez daje sie dyski w raidzie. np. raid-1 czy raid-5

    Ależ te mity o raidach mocno się trzymają...
    Raid ''bezpieczny'' (1 czy 5) został wymyślony do podtrzymania pracy non
    stop w przypadku padnięcia jednego z dysków. Natomiast w ogóle nie
    zabezpiecza to przed padnięciem przepięciowym zasilacza, burzami,
    wirusami, włamaniami itp. sprawami. Raid bez backupu zewnętrznego jest
    nie jest kopią bezpieczeństwa, jest praktycznie jednym dyskiem o nieco
    podwyższonej niezawodności. Do backupów stosuje się pojedyncze,
    rozproszone dyski zgodnie z zasadą, że zawsze w użyciu jest tylko jeden
    (do kuszącego porównywania zawartości dysków archiwalnych należy
    stosować np. wtyczkę diskdir w total commanderze).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 14. Data: 2009-01-03 15:46:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marian Paździoch pisze:
    > wiem, że temat nie do końca związany z tematyką grupy ale skoro ja mam taki
    > problem to jest duża szansa, że jakiś fotograf miał go wcześniej ;). Czy
    > jest jakieś urządzenie do którego podpinam kilka dysków i to dopiero do
    > komputera?

    Ale potrzebujesz wielkości pow. 1,5TB?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...i żeby każdy miał lizaka i watę z cukru bym chciał!/

  • 15. Data: 2009-01-03 17:15:49
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > (do kuszącego porównywania zawartości dysków archiwalnych należy
    > stosować np. wtyczkę diskdir w total commanderze).

    Ja o tym wlaśnie. Kupić dwa osobne, jednym backupować drugiego, nawet
    ręcznie. Wcale takie trudne nie jest, a efekty są najlepsze. Używać
    tylko jednego.
    Najlepiej mieć trzy w tym jednego trzymać poza mieszkaniem. Przy
    dzisiejszych cenach nie jest to takie znów burżujstwo.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 16. Data: 2009-01-03 17:48:43
    Od: "tomekk" <k...@t...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Ja o tym wlaśnie. Kupić dwa osobne, jednym backupować drugiego, nawet
    > ręcznie.

    Cobian Backup zrobi to za Ciebie i to za darmo.
    Polecam. Doskonale sprawdza się w automatycznym i ręcznym robienu kopii
    bzpieczeństwa.
    tomekk

  • 17. Data: 2009-01-03 20:32:47
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <4...@n...home.net.pl>
    Zbig T. <z...@z...net> wrote:

    > www.drobo.com

    Albo
    http://www.buffalotech.com/products/network-storage/
    linkstation/linkstation-quad
    jeśli ktoś lubi urządzenia sieciowe (poniżej jeszcze lista kilku
    innych)

    (kiedyś - niedawno - Buffalo było do kupienia oficjalnie w Polsce
    (choćby w ABC Data), teraz niestety nie widać oficjalnego
    dystrybutora, a jakoś ufam im bardziej niż Netgearowi, D-Linkowi czy
    Linksysowi...)

    Liczyłem sobie czas jakiś temu ile by kosztowało samodzielne
    zbudowanie takiego NAS-a z czterema dyskami 1TB. Sama jednostka
    centralna wychodziła w granicach 500zł (niedrogie, ale sensowne
    komponenty pecetowe, niestety spora obudowa w porównaniu do rozwiązań
    dedykowanych, ale żadnej mini-ITX zdolnej do sensownego pomieszczenia
    czterech dysków nie znalazłem).

    Do tych 500zł oczywiście trzeba doliczyć dyski, ale te 500zł stanowi
    najwyżej 1/4 kosztów dedykowanego NAS-a bez dysków (np. Buffalo
    TeraStation, Synology CS407, Zyxel NSA-2400, Netgear RND4000, czy QNAP
    TS401/TS409)

    --
    Jacek Politowski

  • 18. Data: 2009-01-03 21:32:54
    Od: sc67 <n...@n...nospam>

    WDG2NC20000E
    http://abcdata.pl/produkt.asp?pid=C3910130
    W cenie s? dwa dyski 1TB. Moga pracowa? w RAID1.
    Podlaczanie po sieci lan. SAMBA - mozna zalozyc konta
    dla roznych uzytkowikow z dostepem do roznych katalogow.
    Zarzadzanie przez www.

    http://abcdata.pl/produkt.asp?pid=C3910125
    to samo, tylko dyski 500GB

  • 19. Data: 2009-01-03 21:48:01
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gjnob0$i4j$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Paweł Rumian nabazgrał:
    > Ja na przyklad kupilbym jakis tani komputer za trzysta-czterysta zlotych, byle
    > mial wieksza obudowe i zlacza SATA

    Karty SATA na PCI też działają.

    > Odpalasz na takim komputerku serwer FTP i mozesz sie spokojnie laczyc po sieci
    > i zrzucac dane.

    Ale FTP już takim dobrym pomysłem nie jest. Znaczy, jeśli ktoś nie ma
    lepszych zajęć...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 20. Data: 2009-01-03 23:10:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, Kell a wrote:

    > Po to przeciez daje sie dyski w raidzie. np. raid-1 czy raid-5

    ...i ile masz *kopii*? ;)

    pzdr, Gotfryd