  • 51. Data: 2009-06-10 22:28:32
    Temat: Re: Komputer Firmowy
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 10 Jun 2009 21:00:24 +0200, "Piotrek" <...@...ru> wrote:

    >i co tym OTem chciales udowodnic ?

    >nic mi sie nie pomieszalo... jak juz pare osob zauwazylo postaw na macku
    >system do ksiegowosci, spraw pracowniczych czy chociazby glupiego platnika
    >:)

    tak jak zostalo to juz zauwazone, nie ma z tym najmniejszego problemu.

    >mysle ze niema co dalej dyskutowac skoro nie wiemy co dla tworcy watku
    >oznacza komputr firmowy.
    >czy ma miec tylko logo jakiejs znanej firmy(apple sie nadaje) czy ma jakas
    >mala drukarnie i potrzebuje sprzetu do obrobki grafiki(apple sie nadaje) czy
    >chce posadzic pania krysie w firmie co robi jakies sprawy placowo
    >ksiegowe(apple sie nie nadaje), czy tez jakies inne dosc waskiej
    >specjalizacji softy chce(systemy do sterowania jakimis sterownikami,
    >programatory itd itp, do czego apple tez sie nie nadaje)

    a to niby dlaczego nie? czyzby nie bylo jezykow programowania. nie ma
    mozliwosci obslugi urzadzen I/O na makowkach?

    jednak zastanow sie o czym piszesz. o systemie makowym, czy o
    hardwarze apple, bo na razie sprawiasz wrazenie, jakby to byly dla
    ciebis dokladnie te same rzeczy.

    >tak ze gadanie o tym nie wiedzac co tak naprawde chce tworca watku niema
    >sensu

    pytek juz sie zdeklarowal w 100% do czego ma ten sprzet byc, wiec ta
    sparawa, wiec nei ma co dywagowac.
    padlo juz rozwiazanie. niech kupi, co mu sie podoba. <rs>

  • 52. Data: 2009-06-11 00:15:32
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Smok Eustachy" napisał:

    > Z dolnej.

    A w ogóle to z garażu ;->
    http://makowe.pl/wiki/historia:poczatki_apple_-_wazn
    iejsze_daty

    JoteR

  • 53. Data: 2009-06-11 01:28:13
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 10 Jun 2009 22:33:45 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    >Ilość *dobrych* programów jest jednak jakimś wyznacznikiem lepszości
    >platformy - daje Ci to większą możliwość doboru programu do Twoich
    >preferencji. (Warto również zauważyć, że czasami to sprzęt dobiera się
    >do oprogramowania a nie na odwrót.)

    dodam jeszcze, ze wcale ilosc programow wyznacznikiem lepszosci
    platformy. wez np. produkcje hi-endowej grafiki 3D i video (film),
    ktora obecnie stoi w wiekszosci na solarisach, SGI, quantelach i
    innych, pomniejszych acz egzotrycznych gratach. owszem wiondows tez,
    ale nie authoring hi-end.
    jest tych programow doslownie kilkanascie. nie wiem jak teraz, ale
    jeszcze kilka lat temu na takim quantelu chodzil tylko jeden program i
    byl on byl glowna platforma w duzych agencjach zajmujacych sie szeroko
    pojeta ale hi-endowa reklama. system byl nie do przewrocenia, mial
    opcje, o ktorych owczesny photoshop i inne programy z tej dzialki
    mogly jedynie pomazyc. byl zajebiscie drogi i uzywali go jedynie
    naprawde duzi chlopcy.
    czy mozna zatem mowic, ze jedne platformy sa gorsze od innych, bo nie
    ma np. 200 programow do edycji video, popularnego dziergania w 3D
    itp.? nie sadze. jeden naprawde dobry soft sprawi, ze bedzie mozna
    system uznac, za wystarczajaco dobry, bez potrzeby nawet
    przyrownywania go do innych. <rs>

  • 54. Data: 2009-06-11 09:31:14
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 10 Jun 2009 21:28:13 -0400, rs <n...@n...spam.pl> wrote:

    No to odpowiadam zbiorczo:

    >jestem innego zdania. wiecej programow, nawet dobrych, powoduje
    >jedynie zamet, problemy decyzyjne i strate czasu na sprawdzanie
    >softwareu

    Tu mogę się częściowo zgodzić: o wiele wygodniej jest jak mamy dwa
    dobre programy a nie trzy dobre i pińćset dennych. Im użytkownik jest
    mniej ,,informatyczny'' tym staje się to większą zaletą (i jak czytam
    różne opinie o Makówkach to jest to Makówkom poczytywane za plus). Z
    drugiej strony, jak ma się jakieś nietypowe wymagania, to są mniejsze
    szanse na znalezienie czegoś bardziej dopracowanego.

> [...]
    >ktora obecnie stoi w wiekszosci na solarisach, SGI, quantelach i
    >innych, pomniejszych acz egzotrycznych gratach. owszem wiondows tez,

    No ale tutaj akurat jest sytuacja taka: są dwa, trzy przemysłowe
    standardy = programy do obróbki i wpierw to raczej został wybrany
    program, prawda? Sprzęt w tym przypadku to sprawa ,,drugorzędna''.

    >itp.? nie sadze. jeden naprawde dobry soft sprawi, ze bedzie mozna
    >system uznac, za wystarczajaco dobry, bez potrzeby nawet
    >przyrownywania go do innych. <rs>

    Prawda, prawda.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 55. Data: 2009-06-11 10:50:15
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 11:31:14 +0200, Grzegorz Krukowski napisał(a):
    /..../
> [...]
    > strony, jak ma się jakieś nietypowe wymagania, to są mniejsze szanse na
    > znalezienie czegoś bardziej dopracowanego.

    A jak jest 0 dobrego i 2 słabe po pińcset?

    Mak jest informatycznym analogiem auta dla niepełnosprawnych ruchowo.

  • 56. Data: 2009-06-11 17:46:50
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Piotrek pisze:
    > nic mi sie nie pomieszalo... jak juz pare osob zauwazylo postaw na macku
    > system do ksiegowosci, spraw pracowniczych czy chociazby glupiego platnika
    > :)

    Czyli do pracy małego odsetka komputerów w firmie - trudno, na tych
    trzeba będzie pracować z Windowsem (aczkolwiek nie wierzę, że nie ma
    takiego oprogramowania dla Mac OS patrząc chociażby na popularność tego
    systemu w USA) ;-)

    > mysle ze niema co dalej dyskutowac skoro nie wiemy co dla tworcy watku
    > oznacza komputr firmowy.

    Zacytuję:

    > tak ze gadanie o tym nie wiedzac co tak naprawde chce tworca watku niema
    > sensu

    Sęk w tym, że wiemy, bo przecież autor pytania napisał to wyraźnie w
    poście z 2009-06-10 08:41. I nie chodzi mu o programy do obsługi
    księgowości ani magazynu, jak to niektórzy próbują uparcie forsować.

    --
    PSYLO

  • 57. Data: 2009-06-11 17:59:31
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Animka wrote:
    > Za rok będzie już przestarzały, nic do niego nowszego nie włożysz, nikt
    > nie będzie chcial od Ciebie kupić tego Appla.

    Chyba zartujesz. :) Popatrz sobie, jak chetnie ludzie kupuja sprzet Apple.
    Takze uzywany, majacy kilka lat na karku. Poza tym... co znaczy
    "przestarzaly"? Moj laptop ma jakies... 4-5 lat, a w zadaniach, do ktorych
    go wykorzystuje sprawdza sie wysmienicie i smiga jak burza.

    k,

  • 58. Data: 2009-06-11 18:47:35
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Infiniti firmy Komputronik.
    Polecam. Na prawde dobra marka komputerów.

  • 59. Data: 2009-06-11 18:49:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PSYLO wrote:

    > A czy gdzieś padło takie założenie wraz z podaniem konkretnego
    > zastosowania? Bo jakoś przeoczyłem chyba :-)

    > Jako specjalistyczne traktuję np. Photoshopa, który na sprzęcie Apple
    > pracuje znacznie przyjemniej.

    baju baju będziesz w raju, tak to było dawno temu i nieprawda.

  • 60. Data: 2009-06-11 19:44:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > "przestarzaly"? Moj laptop ma jakies... 4-5 lat, a w zadaniach, do ktorych
    > go wykorzystuje sprawdza sie wysmienicie i smiga jak burza.

    Ale tu moda panuje na najnowsze cudeńka. Stare graty wyśmiewają :-)

    --
    animka